Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-04-21 06h00
Antwoorden: 9 antwoorden
Op 10/04 alle diensten stopgezet bij Orange. Op 16/04 factuur gekregen voor periode 08/04 tot 07/05. Inmiddels zelf moeten uitvlooien dat ik decoder en modem met Bpost terug moest zenden, ik kreeg ook ontvangstbevestiging. Aangezien ik niet de bank wens te spelen probeerde ik via de klantendienst een correcte factuur te krijgen. Zowat de meest onbeschoftste kerel ooit aan de lijn die niet verder kwam dan dreigen met boete en het gesprek ging eindigen door te veinzen dat hij een technisch probleem had met zijn systeem, dat zei hij letterlijk zelf zo. Waar ik kan een mailadres of klachtenformulier vinden ? In kreeg inmiddels al een betaalherinnering, de volgende zou me 10 euro gaan kosten.
Als je niks betaald maak je het je eigen moeilijk betaal nu gewoon die periode en het te veel betaalde bedrag krijg je van zelf terug. Zo is nu eenmaal de werking van een facturatie cyclus en als je dat niet wil aannemen kan ik er niks aan doen.
Bij de ombudsman ga je ook bot vangen aangezien Orange wettelijk in zijn recht staat dat is nu eenmaal zo. Achteraf krijg je een creditnota en je geld heb je terug , hoe simpel kan het zijn.
Meer kan kan ik er niet van maken omdat het nu eenmaal zo is.
Dus jij bent ook van mening dat de klanten kredietverstrekker moeten zijn van Orange ? Hoe simpel kan het zijn om een correcte factuur op te maken een week NA dat alle diensten stopgezet zijn ? Maar ik maak er verder geen woorden aan vuil, zoals ik al eerder schreef, de honderden recensies op Trustpilot en de 1 op 5 als gemiddelde beoordeling zegt genoeg.
Hoe wij denken over Orange doet in deze materie niets ter zake. Orange heeft nu eenmaal deze werkwijze en (helaas?) zijn ze daarmee volkomen wettelijk bezig.
Zijn wij het als klant daarmee eens?
Zijn wij als klant daar blij mee?
Vul zelf maar in, maar het is boter aan de galg hoor ...
Het enige dat je kan doen indien je niet akkoord bent is opstappen, en dat heb je gedaan. Case closed.
Ter info : deze situatie aangekaart bij de ombudsdienst en nu reeds bevestiging gekregen dat mijn klacht ontvankelijk is en ze reeds Orange aanschreven. Dus zo goed zullen ze bij Orange niet bezig zijn en het lijkt me ook geen boter aan de galg toch ? Ik zou iedereen aanmoedigen hetzelfde te doen, alleen zo kunnen deze wantoestanden verholpen worden en kunnen ze bij Orange misschien leren wat respect op te brengen voor hun klanten.