annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gedwongen overstap naar Go Plus is in praktijk tariefverhoging

Topic gestart op: 05-10-21 13h49

Antwoorden: 12 antwoorden

cdr
Gewaardeerd verkenner

Gedwongen overstap naar Go Plus is in praktijk tariefverhoging

We hebben op dit ogenblik een Love Pack met daarin 2 Dolfijnen (2,5 u bellen en 1,5 GB data voor € 15 per Dolfijn). Als trouwe klant (meer dan 20 jaar) krijgen we ook elke maand 2 u gratis bellen naar vaste lijnen en 1,5 GB bovenop de 1,5 GB van de Dolfijn, wat goed van pas komt.

We worden nu automatisch overgezet naar een Go Plus die € 20/maand kost (met een korting gedurende 6 maanden). Akkoord, die heeft meer data (10 GB) en onbeperkt bellen maar wij hebben dat niet nodig. Het huidig abonnement behouden kan ook niet (Dolfijn werd nochtans tot vorig jaar gecommercialiseerd).

We kunnen eventueel een wijziging naar Go Lite doen. Dan hebben we opnieuw 2,5 u bellen en 1,5 GB data. Helaas gaan daarbij de hierboven vermelde getrouwheidsvoordelen verloren. Eigenlijk worden we dus gedwongen om een duurdere formule te nemen als we evenveel belminuten en data willen hebben.

Labels (2)
12 ANTWOORDEN 12
patrick2
Wijze
Wijze

@MaartenDM 

Het is nu eenmaal zo als het is natuurlijk. Een provider kan nu eenmaal niet aan iedereen zijn wensen voldoen en zal ook mee moeten gaan met de concurrentie. 

Neem bijvoorbeeld nu Telenet die ook aanpassingen gedaan heeft door enkel de One aan te bieden. Als je vroeger nog een oud abonnement had en je moet om gaan dan zal je ook duurder uitkomen. En zo heeft Proximus intussen ook gesleuteld aan zijn abonnementen en packs heb ik gezien en dat is ook zeker niet goedkoper. 

En zo zal het altijd ergens wel iets zijn waardoor je duurder uitkomt of dat er ergens iets goedkoper is maar dat het niet voldoet omdat je er niet mee toekomt. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
cdr
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

De communicatie is niet het probleem, wel de meerkost 😉

Ik ben nog altijd Love klant, dus die dubbele data mochten voor mijn part behouden blijven.

De Go Lite is aan de nipte kant als ik ons verbruik van het afgelopen jaar bekijk maar ik denk dat we dat wel gaan proberen.

De korting is vermeld op de brief over de wijziging en bedraagt € 5/maand gedurende 6 maanden, dus die is gelukkig zeker.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@cdr  

Het is duidelijk hier en op andere kanalen gecommuniceerd dat de oude tarief plannen ( lees de dieren abonnementen ) zullen omgezet worden. Ja het kan dat het een prijs verschil met zich meebrengt maar daar tegenover staat dat je meer krijgt dan in je oude tarief plan. 

Dat je meer data had ( dus het verdubbelde aantal ) is omdat het zo aangeboden werd toen in de tijd. Je kreeg dus als je love klant was je mobiele data verdubbeld. 

Het is nu eenmaal zo dat je ook die verandering moet ondergaan omdat de oude tarief plannen opgedoekt worden. Je hebt ook een brief gehad met duidelijk die communicatie dat je tarief plan zou gaan wijzigen. 

Nu denk ik zelf dat je met een Go Light ook toe kan komen als ik je topic zo lees. Dus je bent niet eens verplicht de Go Plus te nemen als je daar te veel aan hebt. 

Nu weet ik niet zeker of je die korting ook krijgt want dat geldt voor nieuwe klanten die aangesloten worden op dat tarief plan. Aangezien je al 20 jaar klant bent denk ik niet dat je deze korting gaat krijgen want nogmaals dat is voor nieuwe klanten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen