annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Installatiekosten €149 voor internet+TV? Nergens online vermeld bij online selectie Internet + TV

Topic gestart op: 16-02-24 12h32

Antwoorden: 4 antwoorden

YvesK
Gewaardeerd verkenner

Installatiekosten €149 voor internet+TV? Nergens online vermeld bij online selectie Internet + TV

Ik wou net mijn vriendin overschakelen van Telenet en Orange Start Fiber + complete TV nemen, op de site stond de prijs van €68 totaal + €59 opstartkosten. Zopas belde een vertegenwoordiger en die zei €149 installatiekosten ?!

Waarom kwam dit dan niet op de website bij het selecteren en wel de €59 ?

Zijn er nooit promo's voor nieuwe klanten dat die €149 wegvalt ?

Dit is dus gewoon de prijs dat de technieker langskomt voor de kabel te leggen en decoder aansluiting?

Zij zit nu bij Telenet, daar had ik zelf gratis Self Starter installatie van de modem gekozen na afhaling in een Telenet shop.

Een pack moet zij niet hebben, heb hen net overgeschakeld naar Youfone en veel goedkopere GSM, zelfs met korting van de packs eraf. Dus annulatie overstap naar Orange helaas, €149 is zéér duur.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @YvesK ,

Bij een nieuwe installatie was het vroeger €100 installatie- en €49 opstartkost. Het is al jaren zo dat ze de installatiekost niet meer aanrekenen. De opstartkost is ondertussen wel €59 geworden maar meestal is dit gratis door een lopende promotie.

Je spreekt over een technieker die langskomt en een kabel legt. Als bestaande Telenetklant moet er geen kabel gelegd worden wanneer je overstap naar Orange, dit is namelijk dezelfde kabel. Er moet enkel een technieker langskomen om de modem/decoder te vervangen op de bestaande kabels.
Echter wanneer er wel een kabel moet gelegd worden, van aan de straat tot binnen in de woning dan wel te verstaan, dan rekenen ze hiervoor €100 voor niet complexe gevallen. Waarschijnlijk is er dus ergens een miscommunicatie geweest, geen idee waar anders die €149 vandaan komt...

0 pluimen
YvesK
Gewaardeerd verkenner

Hallo,

Er is dus inderdaad reeds een Telenet kabel aanwezig is (vriendin is al 20j klant bij Telenet, gezien haar trouw zou ze wel een goede nieuwe klant zijn), maar toen waren dit nog geen fibre toestanden.

Is "start fiber" dezelfde kabel als Telenet, want ik dacht dat dit een andere kabel was? Of kan er ook een gewone verbinding gekozen worden, misschien dat dit de reden vd toeslag was?

Ofwel zijn de installatiekosten omdat geen love pack gekozen wordt (enkel internet + TV) ?

Ik zit zelf bij Orange voor Internet+TV en mobiel bij Youfone, herinner mij precies die hoge installatiekost niet (ik woon wel in Oostende, zij Bredene)

Er stonden alleszins geen extra kosten toen alles werd ingevuld (zie bijlage), enkel de €59 opstartkost.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Start Fiber is dezelfde kabel als Telenet.  Ondergronds legt telenet Fiber dacht ik.  Als je van de aansluiting van de straat naar binnen gaat is dit coax.

De Start Fiber is 150 Mbps - heb ik ook - is ruim voldoende.  Hogere opties - duurdere - zijn 500 Mbps en 1000  Mbps

Toen ik overstapte (in 2019) was de installateur in een uur of zo terug buiten.

Telenet modem af en die van Orange in de plaats.  Digicorder vervangen door de Orange decoder

Heb dat ook voor een vriendin laten doen - zij had geen digicorder noch internet van Telenet.  Alleen een vaste telefoon - dus ook een telenet modem.  Was ook in een goed uur buiten

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Geen idee waar deze  extra 90 vandaan komen (149 - 59)

Soms zijn er gratis opstartkosten, nu voor Love als je er een mobiel abonnement bijneemt (Go Plus aan 16/maand, 50 GB en onbeperkt bellen) Wordt 80 EUR na 12 maand, korting internat vervalt.  De eerste 12 maand = 70 EUR

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-tv-mobiel/nieuwe-klant?OPTION=00&TP=AX-0_AZ-...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen