annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten bellen italie

Topic gestart op: 25-07-23 14h42

Antwoorden: 7 antwoorden

Bruno151
Aspirant verkenner

Kosten bellen italie

Hallo, ben in italie, probleem tarieven wat bellen betreft, tempo giga tarief, in enkele seconden (23 precies) bellen zie ik aub 7 euro van mijn pre paid gaan, temeer ik een tempo giga nummer bel, zou in de EU zelfs gratis zijn! Of niet? Hoe is dit mogelijk? verbinding provider automatisch, is nu I tim in italie, Wat doe ik verkeerd? Gisteren opgebeld geweest door een tempo giga nummer in 2min 39 seconden 15euro afgerekend op mijn kosten,??terwijl ook dit gratis zou zijn!? 

Help, hoe kan dit?

Labels (2)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Helen1
Ervaren genezer

@Bruno151 

Normaal gezien zou dit zone 1 zijn qua gebruik, zoals de andere Europese landen maar als je kortbij Zwitserland bent, hoog of op een boot, nabij een 5g mast van Zwitserland die sterker is dan die van Italïe, kan het zijn dat het vanuit daar de data gebruikt/ verbruikt.

Dit is erg jammer uiterraard maar de satelieten zouden feitelijk de grenzen moeten afgrenzen of toch een ander signaal/ waarschuwing moeten geven xoals als je een betalend nummer belt dan kost het je..... Of leg anders voor de biep af. Zoiets zouden ze moeten realiseren vind ik.

Mvg

0 pluimen
Bruno151
Aspirant verkenner

Beste verbonden met I tim italia, data verkeer werkt juist, normaal! Vandaar, er klopr iets niet, mvg

0 pluimen
Bruno151
Aspirant verkenner

Beste, dit zou voor mij vreemd zijn, dataverkeer werkt wel normaal!?!? 

0 pluimen
RizlaineB
Community Manager
Community Manager

Hallo @Bruno151 ,

Je moet controleren of je op het Italiaanse netwerk zit en niet op het netwerk van een buurland buiten de EU, zoals Zwitserland bijvoorbeeld. Pas ook op dat je niet vanuit Italië naar een niet-EU-land belt.
Aarzel niet om contact op te nemen met de klantenservice om dit te controleren 😉

Rizlaine

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen