annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten buiten abonnement vanaf start nieuwe facturatieperiode zonder zinnige verklaring

Topic gestart op: 23-09-20 16h55

Antwoorden: 20 antwoorden

MarcVS1
Ervaren verkenner

Kosten buiten abonnement vanaf start nieuwe facturatieperiode zonder zinnige verklaring

Sinds  4 september loopt een nieuwe facturatieperiode.  Na enkele dagen merkte ik op dat er kosten buiten abonnement bijkwamen, ondertussen opgelopen tot 44,64 euro terwijl er nog steeds surfvolume overblijft (actueel nog 665 mb). Ik nam hiervoor contact twee weken geleden met Orange via messenger. Na regelmatig aandringen moet ik blijkbaar vandaag gelukkig zijn wan de 'achterliggende dienst' heeft ontdekt dat er 19 gb in plaats van 15 gb is gebruikt....Kan dus helemaal de verklaring niet zijn, want de kosten begonnen onmiddellijk bij start nieuwe facturatieperiode te lopen en de status op vandaag via my Orange is nog 665 mb van de 15 gb over cf. foto. Ik heb gemerkt in de discussies dat dit geen nieuw fenomeen is en dat er reeds meer dan eens dergelijke klachten waren bij andere gebruikers. Wie kan hierbij helpen?Stand verbruik  23.09.20 om 16:45Stand verbruik 23.09.20 om 16:45

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Anonymous
Niet van toepassing

@MarcVS1 

Waarschijnlijk staat je teller wat achter en heb je idd al meer gebruikt dan 15gb maar is dat nog niet geüpdatet in je Orange app. Als ik bv 500mb nu gebruik gaat dat niet direct van mijn volume maar zie ik dat pas enkele uren laten of zelfs de volgende dag pas. Maar voor mij dat nu niet van toepassing omdat ik GO Unlimited heb.

MarcVS1
Ervaren verkenner

Bedankt voor je reactie.

Multimedia-aankopen zijn geblokkeerd.

Na 3 dagen in de nieuwe facturatieperiode op 7 september merkte ik toevallig dat er al 9,36 euro kosten buiten abonnement waren. Op dat moment was er dus zeker geen 15 gb verbruikt. Er werd gebeld met Orange en er zou een dossier opgemaakt worden.

Er kwam geen feedback en na contact met Orange via Messenger kreeg ik op 15 september de boodschap dat en ik citeer 'het lijkt toch een probleem met de budget check van de datateller te zijn' en er werd een 'technisch dossier' opgemaakt. Zou 'binnen maximaal 48 uur' rechtgezet zijn.

Groot was dan ook mijn verwondering dat er niks gebeurde behalve verder oplopende kosten en dan kreeg ik gisteren (23 september) de blijde boodschap dat er 4 gb teveel verbruikt was, terwijl ook vandaag volgens de app nog 604 mb overblijft.

Ik ga niet naar het buitenland en heb ook geen contact met buitenlandse nummers.

Ik heb bij herhaling via messenger gevraagd alle betalingen via gsm en betalende oproepen en sms'n te blokkeren.

En dus is het blijkbaar wachten tot de volgende facturatie op 3 oktober terwijl de kosten verder oplopen...

Ik begrijp niet dat dit in 2020 bij een van de grote operatoren op deze manier verloopt...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@MarcVS1 

De tellers voor telefonie en SMS, die lopen een tijdje achter. Maar de teller voor data is redelijk accuraat.

De reden voor de extra kosten is dus hoogstwaarschijnlijk niet bij een te groot data verbruik te zoeken.

Betaal jij parkeertickets of bustickets met uw gsm? Doe jij in-app aankopen of multimedia aankopen? Bel je naar diensten die steeds extra te betalen zijn? Of heb jij ergens zonder dat je het beseft een abo op een dienst die u regelmatig "info" stuurt via SMS? Dat zijn allemaal dingen die extra aangerekend worden, die zijn nooit in uw bundel inbegrepen.

Wat je al zeker kan doen, indien je van die diensten geen gebruik maakt, is in uw klantenzone de "multimedia aankopen" blokkeren. Opgelet, daarmee blokkeer je dus ook de bus- en parkeertickets.

Succes met de speurtocht.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


MarcVS1
Ervaren verkenner

Bedankt voor je reactie.

Multimedia-aankopen zijn geblokkeerd.

Na 3 dagen in de nieuwe facturatieperiode op 7 september merkte ik toevallig dat er al 9,36 euro kosten buiten abonnement waren. Op dat moment was er dus zeker geen 15 gb verbruikt. Er werd gebeld met Orange en er zou een dossier opgemaakt worden.

Er kwam geen feedback en na contact met Orange via Messenger kreeg ik op 15 september de boodschap dat en ik citeer 'het lijkt toch een probleem met de budget check van de datateller te zijn' en er werd een 'technisch dossier' opgemaakt. Zou 'binnen maximaal 48 uur' rechtgezet zijn.

Groot was dan ook mijn verwondering dat er niks gebeurde behalve verder oplopende kosten en dan kreeg ik gisteren (23 september) de blijde boodschap dat er 4 gb teveel verbruikt was, terwijl ook vandaag volgens de app nog 604 mb overblijft.

Ik ga niet naar het buitenland en heb ook geen contact met buitenlandse nummers.

Ik heb bij herhaling via messenger gevraagd alle betalingen via gsm en betalende oproepen en sms'n te blokkeren.

En dus is het blijkbaar wachten tot de volgende facturatie op 3 oktober terwijl de kosten verder oplopen...

Ik begrijp niet dat dit in 2020 bij een van de grote operatoren op deze manier verloopt...

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@MarcVS1 

Inderdaad bizar en onbegrijpelijk.

Hopelijk is er snel een oplossing voor dit probleem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen