annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nalatigheid orange betreft facturatie

Topic gestart op: 08-06-20 16h05

Antwoorden: 8 antwoorden

sdkeukel
Gewaardeerd verkenner

Nalatigheid orange betreft facturatie

OPGELOST

Na enkele maanden geharrewar wil ik graag toch even mijn beklag doen en kijken of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen.

Sinds januari 2020 overgestapt van een Fly-box orange abonnement naar een Love pack (onbeperkt internet + mobiel abonnement). Opgebeld door Orange betreft upgrade, dezelfde week nog iemand langsgekomen voor installatie modem. Vooralsnog geen problemen.

Echter, er werd me nooit of te nimmer vermeld dat het abonnement voor de Flybox opgezegd moet worden. Nou, ik blijf hierdoor voor de maand januari en februari nog rekeningen toegestuurd om dit te betalen voor deze flybox.

Bellen naar de klantendienst 'U moest dit abonnement opzeggen, ik kan niks doen. U zult moeten betalen."

Brave, naïeve burger als ik ben, zeg ik het abonnement op (begin maart) en betaal ik de resterende facturen. Ik had helemaal geen zin in amok.

Rond april kreeg ik een nieuwe factuur binnen. 'U krijgt 13.10 euro terug, u mag dit gewoon afhouden van uw volgende factuur."

"Joepie, dit zal wss toch een compensatie zijn betreft de facturen van de fly-box. ", dacht ik. Ik kreeg alleszins geen facturen meer van dat abonnement dus moet in orde zijn.

Ik houd het bedrag af van de eerstvolgende factuur (Love-pack). Nadien krijg ik meerdere meldingen dat ik het resterend bedrag dat ik heb afgehouden, nog moet storten! Ik bel alsnog de klantendienst: "Ja mijnheer, ik zie het probleem. U mag die berichten gewoon negeren. We regelen dit intern."

Nou goed dan, er is geen probleem. Ondertussen bleef ik tweewekelijks meldingen krijgen om het resterende bedrag te betalen. Indien ik niet zou betalen zou mijn mobiel abonnement gedeactiveerd worden. "Zal een fout zijn" dacht ik. Neen hoor. Op een donderdag in mei wordt plots mijn mobiel abonnement opgezegd. Ik bel wederom naar de klantendienst.

-"Mijnheer, u moet gewoon dat resterend bedrag betalen. Ik geef u nog twee weken tijd."

- ik: "Maar ik moest nog geld terugkrijgen, en een collega van u zei dat het intern geregeld zou worden en dat ik de berichtgeving van achterstallige betaling mocht negeren"

-"Neen, u zult gewoon moeten betalen"

Na veel vijf'en en zessen wordt er door de medewerker gekeken naar desbetreffende factuur waar wordt vermeld dat ik het bedrag van 13.10 terug moest krijgen.

"Ja mijnheer, ik zie het probleem, maar dit is het bedrag dat werd afgehouden van uw toenmalige flybox abonnement die nog even doorliep in maart. U moet hiervoor trouwens nog 6.90 euro naar ons storten"

"Maar ik heb nooit facturen ontvangen betreffende die fly-box omdat jullie dat abonnement hebben afgesloten??"

"Ja sorry mijnheer, ik zie het probleem. Ook wij maken fouten. Onze excuses voor het ongemak. Maar als u het resterende bedrag gewoon betaalt is er geen probleem meer."

Ik betaal.

Vandaag kreeg de nieuwe factuur toegestuurd met 20 euro administratieve kosten erbovenop omdat Orange niet secuur zijn werkt niet heeft gedaan en Orange-medewerkers onjuiste informatie vertellen aan klanten.

Sterk staaltje klantenservice Orange! Ik hoop snel mijn abonnement hier te kunnen opzeggen. Incompetentie is het sleutelwoord bij deze provider.

met vele groeten

een zéér misnoegde klant

ps: jullie nemen alle telefoongesprekken op? Jullie mogen gerust onze telefoongesprekken nog eens beluisteren die ik hier ten berde breng. Jullie krijgen mijn toestemming! Trek jullie conclusies.

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
sdkeukel
Gewaardeerd verkenner

Beste

Uiteindelijk heb ik het probleem/klacht gemeld bij Orange (via facebook messenger).

Ik kreeg een heldere uitleg betreft de situatie die zich heeft voorgedaan en waar het precies is fout gelopen.

De twintig euro administratieve kost werd geannuleerd en er werd me een korting van 50% aangeboden gedurende 3 maanden op mijn mobiel abonnement, welke ik heb aanvaard.

Ik ben alleszins tevreden dat het op deze manier is afgehandeld.

Als het goed is mag het ook gezegd worden!

Vele groeten

Stijn

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@sdkeukel  het is zeer betreurend te lezen wat er allemaal mis gegaan is. Ook om te lezen dat er een mis communicatie tussen klant en de klantendienst is geweest. 

Gesprekken worden altijd opgenomen maar die zijn er niet voor om alles terug te luisteren , meestal zijn die voor training's doeleinden. Maar in dit geval zou het misschien niet onverstandig zijn die gesprekken wel terug te beluisteren en nog eens naar jou verhaal te luisteren. Ik kan natuurlijk niet verklaren hoe en wat want was er niet bij natuurlijk.

Misschien kan je als nog eens je vraag , betreft die € 20 , eens stellen via Messenger of Twitter. Misschien dat ze je daar wel voor compenseren maar ik ben geen medewerker of en heb er dus niet veel op te zeggen. Moest je bij mij aan de lijn hangen zou ik mijn eigen conclusie daaruit halen. 

Het zou wel jammer zijn dat je door dit soort mis communicatie geen klant meer zou zijn. Ik vrees en ik weet ook wel zeker dat het overal wel iets is. Elke klantendienst heeft zijn gebreken , en ik kan er over mee spreken heb jaren voor Telenet en Proximus gewerkt. En overal is er wel iets wat er fout gaat je zou niet willen weten wat ik ook terug recht gezet heb gewoon door collega's met verkeerde info. Maar goed ga niet in detail verder daar over denk dat ik wel wat duidelijk heb willen maken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


sdkeukel
Gewaardeerd verkenner

Beste Patrick

U kan gelijk hebben. Elke provider kent problemen en er zullen altijd en overal ontevreden klanten zijn door bepaalde problemen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de provider om die problemen adequaat op te lossen. Er werd mij afgelopen maanden alleszins nooit een definitieve oplossing aangeboden. 

Ik ben niet echt een social-media aanhanger, maar het is inderdaad misschien niet slecht om mijn verhaal te delen met andere slachtoffers. Zo bereik ik ook een groter publiek. Ik heb toch de indruk dat er veel lotgenoten zijn in de Orange community.

Beginnende bij het feit dat de klant bij een upgrade het vorig 'abonnement'moet de-activeren. Zo niet, dan betaalt de klant gewoon lekker dubbele facturen. Dit slaat absoluut nergens op en ik lees dat dit een héél courant probleem is bij Orange. Welke nog steeds niet wordt aangepakt.

Getuigt van weinig professionaliteit noch klantvriendelijkheid, me dunkt...

Desalniettemin, dank voor uw antwoord en advies

vele groeten

patrick2
Wijze
Wijze

@sdkeukel  het is zeker niet slecht hier ook je verhaal , je misnoegdheid , te delen. Het kan gewoon een leer zijn voor iedereen en niet enkel voor ons maar ook voor Orange in het algemeenheid. Voor mij is het heel simpel de klant staat boven op nummer 1 en die dient ten allertijde de juiste en correcte info gedeeld te krijgen. Daarom is de tribe er ook he het is niet altijd om problemen op te lossen of iets maar ook om de mening ,het verhaal van een klant te lezen de ervaringen die die heeft. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


TomB
Orange-werknemer

Beste @sdkeukel 

Jammer dat uw ervaring met Orange op deze manier verlopen is. Een flybox en Love zijn twee verschillende producten. Dit is zelfs geen upgrade maar louter een verandering van product. Love duo -> Trio is bijvoorbeeld een upgrade. Dus inderdaad moet men het flybox abonnement stopzetten om over te gaan naar Love. 

Qua facturatie kan men u hiervoor perfect een vergoeding geven voor het bedrag dat u extra heeft moeten betalen door deze non-communicatie. Men kan nagaan wanneer u de Love aanvraag gedaan heeft en wanneer de installatie plaats vond. 

In principe zou het allemaal zeer simpel verlopen kunnen zijn. 
Aanvraag Love --> installatie Love --> zelfde dag stopzetting flybox.

Dan zou u een deel van de vooraf betaalde factuur van de flybox terugkrijgen en Het love pakket betalen vanaf de dag van installatie. 

Veel miserie voor iets simpel blijkbaar. Nogmaals zeer jammer dat u een slechte ervaring heeft gehad met Orange. Hopelijk zal dit in de toekomst verbeteren.

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Leden met de meeste pluimen