annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onterecht facturatie appsland sl

Topic gestart op: 04-04-24 10h11

Antwoorden: 5 antwoorden

Kilicfe
Rekruut scout

Onterecht facturatie appsland sl

Spoiler
 

Appsland sl telkens 4.99 euro voor minstens 50 euro opgelicht. Hoe gemakkelijk kunnen ze je oplichten via orange. Mijn instellingen qua blokkering zijn in orde. 

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Leotje
Aspirant verkenner

Heb dat al 2x meegemaakt, was zogezegd een abbonnement voor de wekelijkse uitslag van anderlecht, heb dat nooit aangevraagt, dat was op 1 september ,wel eens gezocht naar de uitslag van club brugge teggen Anderlecht, daar moet het wellicht gebeurt zijn, kon het stop zetten met sms te sturen naar 8888 met STOP en kreeg dan volgend bericht, " weekly a étè resilié " dus blijkbaar gestopt, of zal zien op mijn volgende factuur .

https://photos.app.goo.gl/L9dZvmXUUgDRgb2v9

0 pluimen
brucejones
Gewaardeerd verkenner

Dit fenomeen is dus nog niet gedaan. Mijn echtgenote is ook in val gelopen. Hoe weten we niet, maar het zal ook wel zo geweest zijn, onachtzaamheid bij het klikken van een link waarin ze ergens reklame maken. Na reeds 3x aangerekend te zijn, desondanks een bericht te krijgen van buiten bundel te hebben verbruikt. Dachten dat het zou gaan over telefoons gepleegd in buitenland. Tot we onze factuur kregen. Anderlecht weekly stond er te lezen. Zou niet weten wat het is. Niets van terug te vinden op het net. Je kan het blijkbaar laten stoppen via 8888 vermelding STOP. Wat we gedaan hebben nadat we het via Orange stopgezet hebben en bma ingeschakeld hebben. Via Orange toch nog 1x 4,99 terug getrokken. 

0 pluimen
Neeeele
Rekruut scout

Ik heb net hetzelfde voor! ik schrok nogal toen ik m'n factuur bekeek.

Ik heb ze een mailtje gestuurd, zoals onderstaande persoon aanraadde, met de boodschap dat ik deze dienst meteen wil stopzetten en dat ik graag het geld terug krijg.

Benieuwd wat de reactie zal zijn.

Hopelijk word jij ook geholpen, of ben je al geholpen intussen?

Groetjes, Nele 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Kilicfe ,

Voor je het weet heb je een degelijk abonnement aan je been. Je klikt op een advertentie tijdens een spelletje spelen of leest niet alles van voorwaarden wanneer je een nieuwe app installeert en hup, €5 per week aangerekend op je gsm abonnement. 
Meestal sturen ze dan een bevestigings-sms naar de gebruiker maar bij veel gsms komt dit in de spam terecht van de sms berichten en krijg je dit bericht als gebruiker niet te zien. 

Wat je kunt doen is gaan zoeken wat Appsland is en hen contacteren. Ik weet niet of dit de correcte website is maar je kan maar proberen: https://www.appsland.net/ . Laat hen weten dat je dienst wenst stop te zetten (geef hen ook het gsmnr door uiteraard) en dat dit onterecht werd aangerekend met als gevolg dat je graag het aangerekende bedrag terug wenst. In vele gevallen betalen ze iets terug...

Even als extra info:
Orange heeft een optie "Blokkering Multimedia Aankopen" (BMA). Deze optie activeren kan een dergelijk probleem vermijden. Echter, wanneer er reeds een betalend abonnement op een dergelijke dienst lopende is, dan zal de optie BMA niet helpen. Deze optie zorgt er namelijk voor dat er geen sms'en kunnen verzonden worden naar verkorte/betalende nummers. Eens zo'n abonnement lopende is worden er geen sms'en meer verzonden maar wordt het bedrag iedere week/maand automatisch aangerekend door de aanbieder van de dienst (in dit geval Appsland). 
Meestal kun je een sms sturen naar het nr van de dienst met het woordje "Stop" maar dan moet je al weten naar welk verkort nr je dit moet sturen (bvb 8866). Echter, wanneer de optie BMA geactiveerd is zul je deze sms niet kunnen versturen want, jaja je raadt het, sms'en naar verkorte nr's worden geblokkeerd.

Daarom, eerst het zaakje laten stopzetten en dan BMA activeren zodat het in de toekomst niet meer kan gebeuren. Soms worden dergelijke abonnementen geactiveerd via een website en dus zonder activatiesms waardoor de optie BMA het zelfs niet kan tegenhouden. Het is helaas een ziekte waar alle providers last van hebben en is soms hardnekkig om op te lossen.


Leden met de meeste pluimen