annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange/Telenet FUP

Topic gestart op: 23-08-22 17h23

Antwoorden: 11 antwoorden

NeXuS
Aspirant verkenner

Orange/Telenet FUP

Ik was vroeger een vrij intensieve gebruiker. Nu las ik dat het verbruik tijdens de piekuren een limiet heeft van 3 TB dankzij het BIPT. Mijn idee was om dit eens op de proef te stellen.

Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet alleen tijdens de piekuren is voor orange klanten. Cumulatief over de 3TB kom je op 20/2Mbit. Bij telenet klanten is dit nochtans niet zo.

Nu ben ik dit gaan opvolgen en merk dat het verbruik tijdens de piekuren toenam, ook al was het verbruik er niet. Met 20Mbit kan je max 50 GB downloaden gedurende 7 uur.

Als ik twee momentopnames bekijk, komt er tijdens de daluren een verbruikstoename bij de piekuren: zie afbeeldingen.

Mag ik dit nogmaals zien als pestgedrag vanwege telenet?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
NeXuS
Aspirant verkenner

Even een update. Voor de tweede keer door iemand van de achterliggende dienst gecontacteerd geweest.

Ze beginnen steeds over het feit dat ik in totaal meer dan 3TB heb gegenereerd. Als ik mij goed herinner was het onder het 750 GB regime alleen voor de piekuren. De daluren hadden geen invloed.

Mocht dit nu toch voor beide gelden, lijkt me dit een slechtere zaak dan voorheen.

Zeker dat ze alleen de snelheid kunnen aanpassen op basis van het verbruik tijdens de piekuren?

Ze hebben ook nog geen verklaring over de toename van mijn verbruik piekuren tijdens de daluren.

0 pluimen
NeXuS
Aspirant verkenner

moment 3.png

Hierbij nog eens het bewijs dat er iets mis is met hun meting. Op de 24ste zat ik aan 3TB (wat ook al niet kon). 800 GB op 20 Mbit / 2 Mbit verbruiken op 17 uur tijd (2 dagen 7 uur + 3 uur vandaag) is onmogelijk.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen