annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstap van Proximus met Verzekering

Topic gestart op: 08-03-24 11h46

Antwoorden: 12 antwoorden

MrW0lfz94
Aspirant verkenner

Overstap van Proximus met Verzekering

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Proximus GSM-abonnement en zou in de toekomst graag overstappen naar Orange.

Ik heb een verzekering op mijn toestel (3 maanden oude Galaxy Fold 5 - via mijn abonnement) want als het folding/vouwscherm stuk gaat, zou ik gemoedsrust hebben - zodat ik naar een winkel kan gaan en het via hen naar een vertrouwd reparatiecentrum of Samsung kan sturen.

Als ik overstap naar een Orange GSM abonnement, wordt de verzekering van mijn oude provider dan ook overgezet, of niet? De verzekering is een beetje een "deal breaker" om te overstappen. 

Labels (2)
12 ANTWOORDEN 12
MrW0lfz94
Aspirant verkenner

Eerste, Bedankt voor het snelle antwoord.

De contract voor de verzekering per de IPD Document (van Proximus) staat Ethias als Verzekeraar. En Verzekeringnemer is Proximus als collectieve. 

Gregory
Wijze
Wijze

Moet je je eens informeren

Staat er in dat contract dat het niet geldig is als je je abonnement niet bij proximus hebt ?

Persoonlijk denk ik dat het contract voor een toestel is, @MrW0lfz94 Zelfs als je het door verkoopt

Betaal je er maandelijks voor, of is de premie in 1 maal gestort ?

Maar zou me toch eens informeren

 

0 pluimen
MrW0lfz94
Aspirant verkenner


Staat er in dat contract dat het niet geldig is als je je abonnement niet bij proximus hebt ?


Ja, dat staat er bij als:

• op het ogenblik van het Schadegeval de Proximus simkaart bevatten, verbonden aan het mobiel
abonnement, waarop door de Aangeslotene de optie Smartphone Omnium werd geactiveerd;

Wat ik ook zie tis door hetzeldfe verzekeringsmaakelaar van Proximus gestuurd - dus SPB Belgium. 


Betaal je er maandelijks voor, of is de premie in 1 maal gestort ?


Maandelijks betaaling op m'n factuur. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan stop je met deze verzekering te betalen

Je kunt er ook 1 bij Orange afsluiten Verzeker je smartphone tegen diefstal, schade,... | Orange België

Persoonlijk doe ik niet mee met verzekering voor mijn telefoon. Kost maandelijks geld - er gebeurt toch niks.  En als er ooit eens iets gebeurt - kost het wat

0 pluimen
MrW0lfz94
Aspirant verkenner


Persoonlijk doe ik niet mee met verzekering voor mijn telefoon. Kost maandelijks geld - er gebeurt toch niks.  En als er ooit eens iets gebeurt - kost het wat


Das waar, voor mij persoonlijk, is het voor de zekerheid omdat de toestel duur is. 
Geldt dat ook bij een overstap dan?

Leden met de meeste pluimen