annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Phishing SMS

Topic gestart op: 11-01-21 18h52

Antwoorden: 9 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Phishing SMS

OPGELOST

Ik zit met iets.

Vandaag weer een Phishing SMS gekregen, zogezegd van FOD Financien Brussel.
Bij nazicht via 1299 bleek dit een Orange nummer te zijn. Kan Orange hier iets aan doen in de toekomst?

Wist niet goed, waar ik dit moest zetten...dan zet ik het hier maar? Moest het toch eens kwijt, want ben het wat beu aan het worden. Heb er al veel geblokkeerd, maar ze komen telkens met een andere nummer.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous  

Je kan sms berichten van specifieke personen blokkeren op de iPhone dat is mogelijk. 

https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph203ab0be4/ios 

Enkel een provider mag dat niet blokkeren. Die verkorte nummers zijn gemakkelijk door iedereen te gebruiken waardoor het lijkt dat ze van een vertrouwde afzender afkomen. En de provider kan dus ook dat verkorte nummer , waar jij de phisihing van krijgt , gebruiken om jou op de hoogte te brengen van je factuur. Dus als je het nummer blokkeert kan het zijn dat je van Orange zelf ook niks meer krijgt. Maar probeer het gewoon het is al een beter begin dan helemaal niks. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Anonymous
Niet van toepassing

@Josette 

een iphone se 2020 heb ik.
Had net de link van @patrick2 gelezen. Dat is voor mij een oplossing. Maar toch bedankt om mee te denken voor een oplossing.

Josette
Wijze
Wijze

@Anonymous  fijn dat te lezen, van dat I gedoe ken ik niets.

Succes. 👍

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Ik zou het eens moeten nakijken, maar ik meen mij te herinneren dat in de settings van mijn S8 de mogelijkheid er is om enkel oproepen te ontvangen van nummers die in mijn contacten staan. Of dit ook voor berichten zo is, dat durf ik niet zeggen. Zou het moeten nakijken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous  

Je kan sms berichten van specifieke personen blokkeren op de iPhone dat is mogelijk. 

https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph203ab0be4/ios 

Enkel een provider mag dat niet blokkeren. Die verkorte nummers zijn gemakkelijk door iedereen te gebruiken waardoor het lijkt dat ze van een vertrouwde afzender afkomen. En de provider kan dus ook dat verkorte nummer , waar jij de phisihing van krijgt , gebruiken om jou op de hoogte te brengen van je factuur. Dus als je het nummer blokkeert kan het zijn dat je van Orange zelf ook niks meer krijgt. Maar probeer het gewoon het is al een beter begin dan helemaal niks. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Anonymous
Niet van toepassing

Bedankt voor je oplossing/link @patrick2 

Dat was wat ik nodig had, en dat je ook via iMessage kon filteren wist ik niet.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen