annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming Turkije

Topic gestart op: 31-07-24 20h34

Antwoorden: 3 antwoorden

jyx3
Aspirant verkenner

Roaming Turkije

OPGELOST

Beste,

Binnenkort vertrek ik naar Turkije op vakantie, regio Belek, Antalya.

X aantal maanden terug informeerde ik bij een Orange winkel i.v.m. de Best Destinations Plus Pass.

Op het overzicht van alle landen  vind ik duidelijk terug dat Turkije behoort tot de Best Destinations.

De Orange medewerker vertelde dat ik deze niet mocht nemen 'omdat Turkije hier in praktijk toch niet onder viel' en dat ik best een World Plus Pass kocht. 

Deze is aanzienlijk heeeel wat duurder! 

Is dit een goedkope verkoopstruc om mij de duurdere pass aan te smeren? 

Uiteindelijk geeft Orange toch duidelijk zelf aan dat Turkije bij de Best Destinations hoort...

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@jyx3 

Denk dat ze het goed hebben willen bedoelen want als ik eens verder kijk zijn er natuurlijk landen die aan Turkije grenzen en sommige liggen niet in Zone 1 of 2 maar in Zone 4. Er zijn nog al wat topics over geweest bijvoorbeeld met mensen die in Griekenland op vakantie gingen maar verbinding kregen met de Turkse provider. Die zijn dan natuurlijk thuis gekomen en een grote rekening in de brievenbus. 

Met andere woorden moest je de Best Destinations pass nemen ja dan kun je daar gebruik van maken. Maar op de moment dat je gsm toestel toch een verbinding maakt met een provider van Iran zit je in Zone 4 en dan valt dat niet meer onder je aangekochte pass. Het is ook niet gezegd dat het gaat gebeuren dat je verbinding met een andere mast maakt. Maar de topics uit het verleden hier zeggen dus dat het wel perfect mogelijk is en dat men dus waakzaam moet blijven om dit soort hoge kosten te vermijden.

Dus vermoedelijk willen ze je op die manier beschermen tegen hogere kosten die je eventueel zou kunnen krijgen op de moment dat je gsm toestel met een provider verbinding maakt. 

Het is je vrij de keus zelf te maken welke pass je neemt maar de verkoper had misschien je dit beter uitgelegd op deze manier. Dan kun je aan de hand daarvan een beslissing maken welke pass je neemt. De keus is uiteindelijk die je zelf maakt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @jyx3 ,

Ik denk dat het eerder een fout was van de medewerker ipv bewust een duurdere optie aansmeren.
Turkije valt onder zone 2 en is gedekt door best destinations 😉, zie pdf in deze link https://www.orange.be/nl/media/82566/download.

jyx3
Aspirant verkenner

Ja, dit vond ik inderdaad ook terug op de pdf.

Toen ik de medewerker hiermee confronteerde kreeg ik als antwoord dat je 'moest oppassen met Turkije' en dat ik voor de zekerheid best een World Pass nam want 'dat bepaalde gebieden in Turkijke niet onder de Best Destinations vallen'...🤔

Het is nu niet dat ik naar een inheems gebied of zo ga reizen he..

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@jyx3 

Denk dat ze het goed hebben willen bedoelen want als ik eens verder kijk zijn er natuurlijk landen die aan Turkije grenzen en sommige liggen niet in Zone 1 of 2 maar in Zone 4. Er zijn nog al wat topics over geweest bijvoorbeeld met mensen die in Griekenland op vakantie gingen maar verbinding kregen met de Turkse provider. Die zijn dan natuurlijk thuis gekomen en een grote rekening in de brievenbus. 

Met andere woorden moest je de Best Destinations pass nemen ja dan kun je daar gebruik van maken. Maar op de moment dat je gsm toestel toch een verbinding maakt met een provider van Iran zit je in Zone 4 en dan valt dat niet meer onder je aangekochte pass. Het is ook niet gezegd dat het gaat gebeuren dat je verbinding met een andere mast maakt. Maar de topics uit het verleden hier zeggen dus dat het wel perfect mogelijk is en dat men dus waakzaam moet blijven om dit soort hoge kosten te vermijden.

Dus vermoedelijk willen ze je op die manier beschermen tegen hogere kosten die je eventueel zou kunnen krijgen op de moment dat je gsm toestel met een provider verbinding maakt. 

Het is je vrij de keus zelf te maken welke pass je neemt maar de verkoper had misschien je dit beter uitgelegd op deze manier. Dan kun je aan de hand daarvan een beslissing maken welke pass je neemt. De keus is uiteindelijk die je zelf maakt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen