annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMSen komen sporadisch niet aan

Topic gestart op: 11-01-21 13h05

Antwoorden: 10 antwoorden

karolienplas
Aspirant verkenner

SMSen komen sporadisch niet aan

Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden bij Orange en heb steeds vaker het probleem dat berichten niet aankomen. Dit probleem doet zicht steeds sporadisch voor. Bijvoorbeeld: naar persoon x: bericht wordt niet afgeleverd, 10 seconden later opnieuw proberen en dan werkt het wel, enkele uren later opnieuw sporadisch een berichtje dat niet afgeleverd wordt. Echter heb je natuurlijk niet altijd door dat een berichtje niet is afgeleverd. Gisteren werden bijvoorbeeld 4 van de 30 berichten niet afgeleverd, verspreid over de dag.

Hoe kan ik dit oplossen?

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
karolienplas
Aspirant verkenner

Hallo!

Het gaat om echte smsen. Ik heb een motorola G6.

Ik heb het probleem al zowel thuis als op het werk voorgehad. Ik heb altijd wifi en 4g opstaan. Mijn netwerkverbinding is normaal sterk bij mijn thuis. Nooit eerder problemen mee gehad, ook niet in de eerste maand dat ik orange was.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@karolienplas 

Het enige wat je kan doen is 

- eens je sim kaart laten vervangen in een shop

- indien dit nog niet helpt het signaleren op Facebook/Messenger

En ondertussen misschien WhatsApp gebruiken - in zoverre dat diegenen waarnaar je sms verstuurt ook WhatsApp hebben.  Zeg dit alleen omdat ik zelden, heel zelden sms gebruik.  Altijd WhatsApp

success,

Anonymous
Niet van toepassing

Dit is dus iets dat ik vroeger vaak ondervond met Mobistar/Orange , sms'en die niet aankomen , nu sms ik bijna nooit meer , gezien men 4G altijd aanstaat & ik toch gebruik maak van Facebook Messenger & WhatsApp gezien ik toch onbeperkt mobiel internet heb.

 

Groetjes,

bigMODDER

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Er is nog een mogelijkheid: installeer de Google LLC Berichten app. Je smsjes gaan dan ook digitaal naar buiten over WiFi of 4G. En geen nood, als de ontvanger deze technologie niet aan boord heeft wordt het bericht automatisch terug omgezet naar een gewoon smsje.

Ik heb het geïnstalleerd en het werkt feilloos. Een aanrader.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Hoi Karolien,

Gaat het dan om echte smsen? Geen whatsapp? Welk toestel heb je?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen