annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Spam telefoons

Topic gestart op: 16-06-20 17h16

Antwoorden: 4 antwoorden

bython
Aspirant verkenner

Spam telefoons

OPGELOST

Ik krijg voortdurend telefoons van onbekende nummers, privé nummers, nummers waar een naam bij komt te staan die ik niet ken (bijv. Naessens Olivier???),...

Elke dag wel twee a drie nummers. Ook steeds andere nummers.

Wat kan ik hiertegen doen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@bython  vervelend als je die telefoontjes krijgt maar er zijn wel oplossingen hoor. Je kan al eens kijken in je toestel of je daar onbekende bellers kan tegenhouden. De meeste toestellen ondersteunen dit wel dus dat kan je aanzetten. Moest je dat niet hebben in je toestel kan je ook Orange Foon app downloaden. Dat is een App van Orange die je telefoontjes ook toelaat. Maar die kan je ook aangeven als dat spam is of niet ook van telemarketing. Ook daarin kan je dan onbekende telefoontjes tegenhouden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@bython  vervelend als je die telefoontjes krijgt maar er zijn wel oplossingen hoor. Je kan al eens kijken in je toestel of je daar onbekende bellers kan tegenhouden. De meeste toestellen ondersteunen dit wel dus dat kan je aanzetten. Moest je dat niet hebben in je toestel kan je ook Orange Foon app downloaden. Dat is een App van Orange die je telefoontjes ook toelaat. Maar die kan je ook aangeven als dat spam is of niet ook van telemarketing. Ook daarin kan je dan onbekende telefoontjes tegenhouden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


bython
Aspirant verkenner

Bedankt, ik heb privé nummers nu geblokkeerd.

Ik zal ook eens zien of de Orange Telefoon app verbetering brengt 🙂

patrick2
Wijze
Wijze

@bython  die app is interessant voor spam oproepen van marketing. Dan krijgt Orange daar ook een bepaald beeld van en zo. Je kan die dan ook zelfs blokkeren in de app zelf. Heel makkelijk moet ik zeggen. Probeer het eens uit en ja als je het niet bevalt dan haal je de app er terug af.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@bython 

De Orange Phone app heeft nog een voordeel: niet alleen de spam en marketeers worden als dusdanig gemerkt, ook een hele reeks legitieme nummers worden aan een naam of bedrijf gekoppeld wanneer dit bij Orange bekend is. Op die manier zie je heel dikwijls wie je belt, ook al staat dat nummer niet in uw contacten. Net hetzelfde als je zelf een nummer intoetst om te bellen. Heel dikwijls verschijnt dan ineens de naam van die correspondent op uw scherm.

De eerste keer dat ik dat meemaakte vroeg ik mij af, verdorie, hoe weet mijn foon dat ineens ...  😋

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen