Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-07-18 10h58
Antwoorden: 29 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Vanaf de start Mobistar nu Orange ben ik en de gezinsleden een trouwe klant.
Wat bij Mobistar kon, kan nu niet meer bij Orange een tweede simkaart met het zelfde nummer.
Enkel een tweedekaart op het zelfde abonnement (nummer) voor surfen op internet niet bellen of smsen.
Wat bij de andere operatoren wel kan loopt Orange nu achter. Wat klanten kan doen overstappen.
Reden, door de evolutie van de technology is dit geen overbodige luxe. Gisteren heb ik mij Zello smartphone walkie talkie's aangekocht. Met deze toestellen kan je alles zoals met een gewone smartphone 4G plus dat je deze ook als walkie talkie kan gebruiken. Voor dit toestel heb je een simkaart nodig. Dus was de optie een tweede kaart van mijn simkaart omdat je dit niet alle dagen gebruikt. Wil niet steeds de kaart willen wisselen van toestel moet je een tweede nummer nemen. Weer extra herlaadkaart of abonnement. Of is dit een doordachte strategie van Orange. Meer abonnementen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Leuk dingetje 🙂
Is een surf extra card een optie? https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet-everywhere/surf-extra-card
Je kan dan data delen van je abonnement met je toestel. 3 euro/maand bovenop je abonnementskosten
Zou wel je abonnment verhogen voor meer data (indien nodig)
Welke Zello foon is het? Er zijn modellen die ook over wifi kunnen werken. In dat geval kun je uw smartfoon als mobiele wifi hotspot instellen (thetering heet dat) en maak je gebruik van de 4G van uw smartfoon. Uw Zello foon heeft dan geen eigen sim nodig, je logt aan op de wifi van uw smartfoon. Deze laatste blijft gewoon bruikbaar.
Enig nadeel: je moet dus ook steeds uw smartfoon bij de hand hebben als je uw Zello foon wil gebruiken (behalve als je thuis bent of ergens anders van wifi kunt gebruik maken).
Met een tweede kaart kan ik surfen en Voip . Het toestel configureren, MNS en APN instellen was wat zoeken. Enkel spijtig dat je met de tweede kaart niet kan bellen. Ik gebruikt LTE Inrico T320. Dit is een gsm HTC 1V in portofoon uitvoering met Zello, Teamspeak PTT knop.
Het toestel dat je aangeschaft hebt beschikt wel degelijk over WiFi mogelijkheid. Alles wat je kan doen met je tweede simkaart kan je dus ook via tethering doen, gebruik makende van de simkaart in uw smartfoon of gelijk waar er WiFi dekking is.. Geen tweede kaart nodig, geen extra kosten.
Zoals gezegd, het enige nadeel is dat je steeds uw smatrfoon ook bij moet hebben. En die laatste is dus ook nog gewoon bruikbaar, je kan er mee bellen, surfen, .... allemaal terwijl je tethering actief is.
Tussen haakjes, maar dat wist je wellicht al wel, je kan ZELLO ook gewoon op eender welke smartfoon isntalleren, het enige dat je dan niet hebt is een PTT, je moet een toets op het scherm ingedrukt houden (alhoewel er reeds oplossingen met BT bestaan waardoor je toch een PTT hebt).