annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik data Engeland

Topic gestart op: 28-06-24 19h44

Antwoorden: 3 antwoorden

noushis
Aspirant verkenner

Verbruik data Engeland

OPGELOST

Hallo.

In de zomer gaan wij enkele dagen in Londen.

Ik heb al opgezocht dat er geen roamingkosten aangerekend worden maar nu stel ik mij de vraag, wat moet ik doen om 4G te gebruiken... en mij niet blauw te betalen.

Wordt dit volgens het gewoon abonnement verbruikt en moet ik daar niks speciaal voor doen?

Of toch zo'n Best destinations Plus Pass 1 GB voor 20 euro aankopen?

Ik heb al eens gebeld naar klantendienst maar ik kreeg het gevoel dat ze ni zeker waren...

Of is het toch gewoon beste om lokaal daar een andere sim te kopen?

Alvast bedankt voor de nodige info.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Als je een BE tel nr hebt, en je in zone 1  bent, maar niet in Belgie, dan zijn alle telefoongesprekken naar zone 1 inbegrepen in je abonnement.  ook zal je moeder zal niet moeten bijbetalen ( zie  verder)

Als je in zone 1 bent en in Belgie, zijn alle oproepen naar buitenlandse nummers betalend

In jouw geval:  je bent in de UK (= zone 1 maar niet in Belgie) dan kan je naar de volledige zone 1 bellen, inbegrepen in je abonnement

Verder: als je je in zone 1 bevindt (mama) moet je niet betalen voor een inkomende oproep

 

Het bijbetalen gebeurt alleen als je  mama zich buiten zone 1 bevindt en een oproep ontvangt van buiten zone 1  zie hier blz 2 onder Inkomende oproepen (per minuut) LET_2305011_Tariff roaming_NL.indd (orange.be)

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

Je mobiel data verbruik zit in je abonnement inbegrepen.  Alsook het bellen binnen zone 1 (deel van europa)

Bij de Go abonnementen is de roaming in de EU beperkt tot

  • Plus: 30 GB
  • Intense 45 GB
  • Extreme: 60 GB

Daarna betaal je 0,001876 €/MB  zie Evolutie van de mobiele abonnementen en internetaanbiedingen van Orange | Orange België

Bij de nieuwe abonnementen is de roaming niet meer beperkt en kun je je volledige 4G in de EU gebruiken (Small = 50 GB, Large = 300 GB)  Daarna is er geen meerkost meer.  Je snelheid wordt gewoon verlaagd 

Je kunt in My Orange overschakelen naar een van deze Ontdek de nieuwe GSM-abonnementen | Orange België

De maand erop kun je terug overschakelen naar een lager indien nodig

Let wel : eens overgeschakeld kun je niet meer naar een Go abonnement gaan.  De nieuwe abonnementen zijn veel beter.  

Let op:  op de ferries kun je in zone 6 zitten - rest van de wereld = niet inbegrepen en heel duur (14 EUR/MB)  LET_2305011_Tariff roaming_NL.indd (orange.be)

success

 

0 pluimen
noushis
Aspirant verkenner

Supernieuws 🙂

Maar misschien nog een extra vraagje... 

Ik ben nl mantelzorger van mijn mama, stel dat ik bel naar haar...

Moet zij toevallig "meebetalen" omdat ik bel vanuit Londen?

Ik weet nl dat ik aan haar zal denken en toch zou willen weten dat alles daar goed verloopt... (het is de eerste keer in jaren dat ik op reis ben)...

maar ik zou ze niet graag op kosten willen jagen...

Groetjes en een dikke dikke merci 🙂

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je een BE tel nr hebt, en je in zone 1  bent, maar niet in Belgie, dan zijn alle telefoongesprekken naar zone 1 inbegrepen in je abonnement.  ook zal je moeder zal niet moeten bijbetalen ( zie  verder)

Als je in zone 1 bent en in Belgie, zijn alle oproepen naar buitenlandse nummers betalend

In jouw geval:  je bent in de UK (= zone 1 maar niet in Belgie) dan kan je naar de volledige zone 1 bellen, inbegrepen in je abonnement

Verder: als je je in zone 1 bevindt (mama) moet je niet betalen voor een inkomende oproep

 

Het bijbetalen gebeurt alleen als je  mama zich buiten zone 1 bevindt en een oproep ontvangt van buiten zone 1  zie hier blz 2 onder Inkomende oproepen (per minuut) LET_2305011_Tariff roaming_NL.indd (orange.be)

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen