annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik "Buiten abonnement" zonder aanleiding

Topic gestart op: 13-06-22 09h58

Antwoorden: 9 antwoorden

Leentje1973
Veteraan verkenner

Verbruik "Buiten abonnement" zonder aanleiding

OPGELOST

Hallo allemaal,

 

Sinds kort heb ik kosten zogezegd buiten abonnement, en dit klopt niét in werkelijkheid.

Ook nu weer, afgelopen weekend: vrijdag is mijn teller op 0 gezet, en ik had nog heel veel over.

En toch waren er voor bijna € 2 "kosten buiten abonnement". Behalve 2x een parkeersmsje klopt dit echt niet.

En de laatste 2 dagen (dus sinds mijn teller op 0 staat) is er alweer 0,48 cent buiten bundel kosten bijgekomen. Dit terwijl ik dit NIET HEB VERBRUIKT. Het ergste is: ik bel naar de klantendienst, en ze vertellen me dat ik afgelopen donderdagavond smssen naar een betaalnummer heb gestuurd. Dit is 100% onzin. Wat moet je daar tegen beginnen? Donderdagavond heb ik zelfs niemand een sms gestuurd zie ik. 

Is dit iets dat intussen bekend is, dit probleem? De vrouw aan de lijn zei dat ik het factuur moest afwachten en dan bellen, maar zoals iemand hier zei: je moet VOOR het factuur gemaakt wordt, dit signaleren, anders heb je ellende.

Wat moet ik doen? Ik wil dit niet betalen. Maar vorig jaar ben ik owv een fout van Orange zelfs afgesloten geweest bij hen!! Het zijn kosten die ik niet maak, en die verkeerdelijk worden aangerekend en die gestaag stijgen. Ik verbruik niéts buiten mijn abonnement namelijk. (behalve een uitzonderlijk parkeersmsje dus)

Kan iemand me de juiste raad geven wat te doen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Leentje1973 

Een MMS kost inderdaad € 0,24 cent per keer dat je er eentje verstuurd. Maar een MMS wordt enkel aangemaakt wanneer je een sms bericht te lang maakt of als je er bewust voor kiest om een foto te sturen via MMS. 

Daarnaast heb ik ook al eens gehad dat ik kosten buiten bundel had terwijl ik niks speciaals gedaan had maar uiteindelijk waren die aan het einde niet in rekening gebracht. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Yana5
Aspirant verkenner

Ik heb dit ook eens voor gehad. Maar toen bleek iemand van mijn vrienden geen Belgische nummer te hebben 🫣

0 pluimen
Tine00
Aspirant verkenner

Heb dat ook voorgehad. Heb nu de mms functie uitgeschakeld op de gsm 

Ook heb ik eens naar Nederland gebeld. Normaal is dat inbegrepen maar was waarschijnlijk een betalend nummer, denk ik toch.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Niet inbegrepen @Tine00 

Als je in Belgie bent ( met een belgisch tel nr) en je belt naar een buitenlands nr, is dit betalend

Als je met je belgisch nr buiten Belgie bent, en in Europa, is bellen naar een Europees nr inbegrepen

Europa = zone 1: Dus niet Zwitserland en Andorra LET_2204012_Roaming tariffs price increase_NL.indd (netdna-ssl.com)

Zie blz 2 voor de kosten

 

0 pluimen
Tine00
Aspirant verkenner

Vind dat allemaal heel verwarrend

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen