Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-07-20 12h21
Antwoorden: 33 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Dat is zo stom he met die factuurs
Even terug op de originele post een opmerking maken ivm de doorschakeling van VS naar FR (misschien maakt het wat duidelijker voor de poster).
Belangrijk om te weten is dat een doorschakeling door de correspondent niets zal veranderen aan het originele nummer dat je belde. Je belde een nummer in de VS en dat blijft zo, het is niet zo dat je dan ineens naar FR belt (zo werkt telefonie nu eenmaal niet). Dit zou enkel zijn in gevalle je had ingelegd en het nummer zelf had gebeld.
Je hebt dus de hele duurtijd naar de VS gebeld, wat een spijtige en dure zaak is.
Ik wens je in ieder geval veel succes in het vinden van een compromis met Orange.
Ik ben hier aanwezig als klant van Orange en ben geen officiële medewerker van de klantendienst. Mijn posts zijn mijn eigen mening, en geenszins een officieel antwoord van Orange Belgium nv
dat betwijfel ik wat je beweert van orange/mobistar is geweten dat de telefoonlijn ook over het internet gaat als je de bbc tv app installeerd kan je kijken dat komt omdat je op het Engels internet zit want de bbc app werkt enkel in de uk en nergens anders in de wereld
VoIP of internet telefonie is en blijft vaste telefonie, hoe het beestje zich ook gedraagd. Het blijft een telefoonnummer A, naar telefoonnummer B en van telefoonnummer B naar telefoonnummer C.
Uiteindelijk kom je vanop je vast telefoontoestel via het internet op een soort telefooncentrale uit (VoIP) die je zal doorsturen naar het nummer dat JIJ vormde, in dit geval dat van de Verenigde Staten (dat gedeelte betaal jij, want daar koos jij voor). Wat de operator van Amazon deed, was jou doorschakelen naar het nummer van de Franse Amazon - hiervoor betaal jij niet, want daar koos jij NIET voor (uiteindelijk had hij je evengoed naar Japan of India ofzo kunnen doorschakelen en wie weet wat zou dat dan kosten).
Jij blijft dus met het nummer van Amazon VS, in de VS ontstaat er een verbinding tussen telefoonnummer B (Amazon VS) en C (Amazon FR). Zodra de agent jou doorverbond, legde hij via de Amazon bedrijfscentrale een verbinding tussen jou en telefoonnummer C. Je verbinding werd nooit verbroken en het bestemmingsnummer is nooit gewijzigd (kijk maar op het scherm van je toestel - je zal zien dat hier geen enkel Frans nummer tevoorschijn is gekomen).
Je moet mij natuurlijk niet geloven, je kan altijd indien je wenst contact opnemen met de Ombudsman Telecom en kijken wat deze je hierover zal vertellen.
Ik ben hier aanwezig als klant van Orange en ben geen officiële medewerker van de klantendienst. Mijn posts zijn mijn eigen mening, en geenszins een officieel antwoord van Orange Belgium nv