Televisie
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
CounterForce
Ervaren verkenner

Re: Ervaringen Telenet gebruiker / Digicorder problemen

Thommy,

Is er nog gewoon analoog signaal?
Als de modem zijn signaal verliest en helemaal niet meer onlin wil komen, wil dit meestal zeggen dat of de versterker het begeven heeft of dat er geen signaal meer zit op je dropkabel (de kabel die van buiten naar binnen komt) 

Welke lichtjes op de modem branden er en welke flashen of zijn uit?
Als je inlogt op de modem en dan naar Status gaat en dan links bij Upstream en Downstream, zijn daar ook waardes te zien (misschien een foto/screenshot van beide tonen?)

mvg
Tom

0 pluimen
Ayah
Gewaardeerd verkenner

0 pluimen
Ayah
Gewaardeerd verkenner

@CounterForce hij staat boven op een kast dus qua verluchting zou dat wel ok moeten zijn.

De decoder is sinds deze ochtend al de hele tijd ah rebooten terwijl hij in standby stond. Ik ga dus morgen bellen en een nieuwe vragen. Hopelijk lukt dat want nieuwe interventies van Orange zie ik niet meer zitten. Ik wil gewoon dat het ding werkt zonder problemen.

Groeten,

Ayah.

0 pluimen
Parshift
Ervaren verkenner

@Frank76  Dan vergelijk jij waarschijnlijk met een oud model van Telenet, want vergeleken met de laatste 2 modellen van Telenet is het dag en nacht verschil.

Bij installatie zei de installateur mij dat ze tijdens interne opleiding te horen hadden gekregen dat er gewerkt werd aan een update die het zappen en de vlotheid op het niveau van Telenet zou brengen. Dat was toen normaal voor eind februari voorzien. Wel, we zijn bijna april nu.

Als er geen update of op zijn minst een indicatie van vooruitgang komt tegen mei, ben ik alvast weer weg Man Onverschillig

0 pluimen
StephanT
Gewaardeerd verkenner

Het is inderdaad al een tijdje geleden, dus zijn het oudere toestellen. Maar ik heb nu eens expliciet gezapt en zie geen probleem met de snelheid! Bovendien, denk ik, zap je ook niet uren aan één stuk in het wilde weg, maar ja, dat is natuurlijk ieder zijn zin...

0 pluimen
CounterForce
Ervaren verkenner

@Parshift ,

Een installateur kan nooit zeggen wanneer dat effectief gereleased word. Zulke software word gemaakt, getest en aangepast. Als er tijdens de tests fouten blijken voor te komen en ze krijgen dat niet op tijd opgelost, word de release uitgesteld. Een garage gaat jou ook geen auto meegeven waar nog geen motor in zit, toch?
Heb een beetje geduld. Orange is er 2 jaar, Telenet al 20 jaar. Waar andere providers al 10 jaar over doen om een degelijk werkend product op de markt te zetten, word van Orange verwacht dat dit op nog geen jaar op orde is. 
Dat is een beetje tegen de kop geslagen he... Smiley Vrolijk 

Highlighted
Parshift
Ervaren verkenner

Ik heb geen geduld meer, het is al van in de testfase niet in orde. 2 jaar om 1 bug te fixen...

CounterForce
Ervaren verkenner

Een bug? Kent u de definitie van "een bug"? "Fast zapping" is een feature. Ik denk, om heel eerlijk te zijn, dat er dingen zijn met een hogere prioriteit dan die 1 of 2 seconden sneller zappen. 

Maar ieder zijn mening daarover natuurlijk...

Mvg Tom

0 pluimen
Parshift
Ervaren verkenner

De eerste 5 seconden lopen beeld en audio compleet naast elkaar en blijft het beeld 'hangen'.

Dat is volgens mij toch duidelijk iets dat niet wenselijk is en dus een bug ja.

Dat staat los van de snelheid van het zappen, maar maakt het alleen nog maar irritanter. Ik overloop heel dikwijls alle zenders, dat ligt inderdaad aan mij, maar moet gelijk hoe ook deftig werken.

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Heeft Orange misschien meerdere decoders ?
Want ik kan hier zonder probleem door alle zenders heen zappen.... Naar mijn mening gaat dat allemaal heel vlot (en een héééééél pak vlotter dan bij Telenet, waar ik niet de allerlaatste, maar de voorlaatste decoder had).

Enkel loopt het beeld/geluid even niet synchroon. Maar het beeld blijft zeker niet hangen, en dat duurt absoluut geen 5 seconden.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen