annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Topic gestart op: 20-03-18 21h41

Antwoorden: 29 antwoorden

Thommy
Gewaardeerd verkenner

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Hallo iedereen.

Ik ben Orange klant van eind december 2017, hiervoor ben ik jaren Telenet klant geweest (Whoppa abbo).

Toch even mijn bevindingen hier neerschrijven. Heb een Love met Panter abbo + dubbel data.

tldr: decoder doet mijn gebruikservaring de das om

Voordelen:

Voor mij een ideaal pack. Tv + Internet + GSM. Vaste telefonie is voor mij nutteloos dus dit pack is perfect voor mij.

-Internet: Speed “maar” 100Mbps download vs 200Mbps maar is in praktijk meer dan voldoende. Ik ben een downloader en gamer en kan hier perfect mee verder. Door de "Fair use policy" bots ik ook niet tegen download limieten. Lokaal instelbare router is ook mooi meegenomen.

-Tv: Doet wat het moet doen buiten wat hekelpuntjes in de gebruikservaring die ik voordien niet had. (To be continued..)

-GSM: Heb ik nergens een klacht over. Zeer goed product en dubbel data!

Nadelen:

-Internet: Zoals hierboven beschreven, tevreden van. Paar keer dat de LAN verbinding wegvalt (3-4 keer sinds december tot maart) Router reboot lost het probleem op. No big deal. WiFi kan ik niet over oordelen, ik gebruik een dedicated access point (Unifi AC Pro).

-Tv: Hier begint het verhaal en de reden van mijn post..

Eerst indruk Vs Telenet decoder -> Traag! Zappen gaat niet vlot, tv-gids laad traag en soms geen leest hij geen data uit. (Aangesloten via gigabit LAN) Er zit steeds een delay van een paar seconden op tijdens het zappen. Beeld schokt enorm en schiet dan na een second of 2-3 wel terug in gang. Lijkt een algemeen probleem en zou er al sinds beta-test inzitten. 

Opzich heb ik me hier bij neergelegd en was er aan "gewent" na een week gebruik. Zal ook wel met een firmware upgrade op te lossen zijn.. Ooit. Hadden ze een paar euro meer besteed aan de hardware in de digicorders was dit waarschijnlijk nooit een issue geweest en waren er een boel gebruikers happy.

Nu mijn grootse probleem/ergernis. Mijn decoder zat in een afgesloten kast met weinig airflow. (Stuur alles aan via IR blasters.) Ik begon last te krijgen van spontane reboots en kon dit enkel oplossen door de digicorder een tijd uit te laten en te herstarten. Mijn directe idee was dat het toestel gewoon te warm werd en overhitte (nooit gehad met Telenet digicorder). Ik heb 2 ventilators geïnstalleerd in de kast (1 op het toestel en 1 die lucht naar buiten blaast via een gat in de achterkant 2*120mm). Kast voelt vanbinnen nu zelfs koud aan en dacht dat het probleem van de baan was, heb zeker 3weken geen problemen meer gehad.

Nu sinds gisteren beginnen de spontane reboots opnieuw. Alles voelt koud aan dus dat kan het probleem niet zijn. Manueel de stekker eruit of via de knop helpt niet. Boot sequentie start maar geraakt zelden tot het einde. Soms krijg ik een paar sec beeld te zien en valt hij weer uit.

Gisteren heeft dit van +-20u tot 0u geduurd en plots kwam hij erdoor en bleef werken. Vandaag rond 20u hetzelfde verhaal. Het is nu 21:30u en hij probeert nog steeds te booten. Again, manual reset helpt niet.

Ik zie het niet zitten om naar de helpdesk te bellen. Enig idee wat er nog te doen valt of is die digicorder hardware gewoon.. Brol?

Filmpje ge-upload met geluid van de bootloop.

https://youtu.be/FKZxDrY0Atk

 

Labels (2)
29 ANTWOORDEN 29
Parshift
Ervaren verkenner

Ik heb geen geduld meer, het is al van in de testfase niet in orde. 2 jaar om 1 bug te fixen...

CounterForce
Ervaren verkenner

Een bug? Kent u de definitie van "een bug"? "Fast zapping" is een feature. Ik denk, om heel eerlijk te zijn, dat er dingen zijn met een hogere prioriteit dan die 1 of 2 seconden sneller zappen. 

Maar ieder zijn mening daarover natuurlijk...

Mvg Tom

0 pluimen
Parshift
Ervaren verkenner

De eerste 5 seconden lopen beeld en audio compleet naast elkaar en blijft het beeld 'hangen'.

Dat is volgens mij toch duidelijk iets dat niet wenselijk is en dus een bug ja.

Dat staat los van de snelheid van het zappen, maar maakt het alleen nog maar irritanter. Ik overloop heel dikwijls alle zenders, dat ligt inderdaad aan mij, maar moet gelijk hoe ook deftig werken.

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Heeft Orange misschien meerdere decoders ?
Want ik kan hier zonder probleem door alle zenders heen zappen.... Naar mijn mening gaat dat allemaal heel vlot (en een héééééél pak vlotter dan bij Telenet, waar ik niet de allerlaatste, maar de voorlaatste decoder had).

Enkel loopt het beeld/geluid even niet synchroon. Maar het beeld blijft zeker niet hangen, en dat duurt absoluut geen 5 seconden.

0 pluimen
CounterForce
Ervaren verkenner

@Frank76

Orange heeft (voorlopig) maar 1 model voor de digitale TV. Dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat het meer iets met mentaliteit te maken heeft dan met de decoder. 

Als je kijkt naar de andere providers hoeveel modellen zij er al op nahouden voor ze voor elkaar gekregen wat ze vandaag aanbieden, dan denk ik dat Orange al verder staat op dezelfde termijn als de andere providers. 

Maar zoals ik al zei: iedereen zijn mening daarover natuurlijk...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen