annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe Orange-decoder koppelen aan Samsung TV?

Topic gestart op: 11-06-18 16h56

Antwoorden: 6 antwoorden

WimB
Rekruut scout

Hoe Orange-decoder koppelen aan Samsung TV?

OPGELOST

Ik heb een nieuwe Samsung TV gekocht en deze vraagt om je decoder (SGS7233MB) te koppelen aan je TV voor het gebruiksgemak ( en dat je maar 1 afstandsbediening nodig heeft). 

Samsung kent het type decoder niet en staat ook niet in de lijst onder Orange.

Iemand een idee hoe ik dit kan laten werken?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
CedricV
Orange-werknemer

Hey WimB,

Ik heb het even voor je opgezocht.
Hier vindt je alvast de werkwijze om je afstandsbediening van Samsung in te stellen met externe toestellen:
remote_controller.png

Ik weet alleen niet of de Orange TV-decoder daarmee compatibel is.

Wat wel zeker is, in de omgekeerde volgorde werkt het wel.
Zo kan je onze Orange afstandsbediening instellen zodanig dat je daarmee ook je Samsung TV-toestel kunt aan- en uitzetten alsook de volume mee kunt regelen. Afspraak hiervoor in het instellingen menu van je TV-decoder.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
lieve80
Aspirant verkenner

Hey Wimb,

 

Hoe heb je dit uiteindelijk in orde gekregen, wij hebben nl net hetzelfde probleem (inclusief melding) op onze nieuwe Samsung smart tv 😞

Ik heb al alles geprobeerd, maar niets werkt.

De HDMI-poorten geven aan dat de decoder onbekend is.

Via de instellingen van de decoder gaan lijkt me nogal moeilijk, daar ik deze niet krijg aangekoppeld.

Als ik de decoder reboot, verschijnt er wel een scherm van orange, maar daarna weer een zwart scherm.
Het lichtje van de decoder reageert wel als ik bij de test channel up doe, maar dat is het dan ook 😞

alvast bedankt

 

Grz

 

Lieve

0 pluimen
CedricV
Orange-werknemer

Hey WimB,

Ik heb het even voor je opgezocht.
Hier vindt je alvast de werkwijze om je afstandsbediening van Samsung in te stellen met externe toestellen:
remote_controller.png

Ik weet alleen niet of de Orange TV-decoder daarmee compatibel is.

Wat wel zeker is, in de omgekeerde volgorde werkt het wel.
Zo kan je onze Orange afstandsbediening instellen zodanig dat je daarmee ook je Samsung TV-toestel kunt aan- en uitzetten alsook de volume mee kunt regelen. Afspraak hiervoor in het instellingen menu van je TV-decoder.

0 pluimen
pakron
Gewaardeerd verkenner

dat ben ik niet zo zeker, als je in de instellingen van je samsung tv gaat zal je zien dat je de tv makkelijk kan instellen, ga je naar de orange decoder zul je zien dat orange wel merken ondersteund die nog nooit in belgie verkrijgbaar zijn geweest maar samsung die zit er niet bij helaas 

0 pluimen
Koen
Aspirant verkenner

En als je geen ONE CONNECT bezit??

Ik was tot eergisteren klant bij Proximus en daar lukte het perfect om met mijn afstandsbediening van mijn Samsung TV, ook mijn decoder te bedienen. Verder, door de mini IR van Samsung was het ook niet nodig om de decoder in het zicht te hebben (mijn staat in kast met gesloten deur) om te kunnen bedienen met afstandsbediening...

Dus graag uitleg over hoe ik ervoor kan zorgen dat via de mini IR ik toch alleen maar de Samsung afstandsbediening nodog heb. (de orange afstandsbediening heeft géén functies om de smart functies op mijn TV te bedienen!!)

Orange staat niet in de standaardlijst wanneer ik mijn universele (samsung) afstandsbediening wil koppelen met de orange-decoder. Als je Orange manueel intypt dan is hij wel te vinden. Ook het type nr van mijn decoder kan ie vinden. Maar dan nog functioneert de afstandsbediening niet voor de decoder ... 

Alvast bedankt,

Koen 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen