annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ondersteunt de Orange decoder CEC (Consumer Electronics Control)?

Topic gestart op: 25-06-18 16h42

Antwoorden: 12 antwoorden

Arne
Ervaren verkenner

Ondersteunt de Orange decoder CEC (Consumer Electronics Control)?

OPGELOST

Kan iemand mij zeggen of de Orange decoder dit ondersteund? Ik heb een Samsung TV (daar noemt het "Anynet" dacht ik) . Op mijn Samsung TV werkt het alvast niet, terwijl dit via mijn Chromecast/PS4 en oude digicorder perfect werkte. 

Mensen die niet weten wat CEC is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control 

Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je TV aangaat als je de decoder aanzet. Of omgekeerd als je je TV uitzet, dat je digicorder uitgaat. 

Bedankt!

Labels (4)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Kan iemand mij zeggen of de Orange decoder dit ondersteund? Ik heb een Samsung TV (daar noemt het "Anynet" dacht ik) . Op mijn Samsung TV werkt het alvast niet, terwijl dit via mijn Chromecast/PS4 en oude digicorder perfect werkte. 

Mensen die niet weten wat CEC is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control

Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je TV aangaat als je de decoder aanzet. Of omgekeerd als je je TV uitzet, dat je digicorder uitgaat. 

Bedankt!

Ugh Arne,

 

Hmm heel interessante vraag, Arne! 🤔

 

Momenteel ondersteunt de Orange decoder niet HDMI - CEC (Consumer Electronics Control).

 

Maar niet getreurd, Triber Arne!

 

Onze Orange-stamleden werken de klok rond om deze ontwikkeling mogelijk te maken. Van zodra we de concrete startdatum kennen van deze nieuwe toepassing communiceren (met rookseinen) we hierover.

 

☀️ Totems zonnegroeten ☀️

 

 

 

 

 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
Arne
Ervaren verkenner

Is toch wel een groot gemis naar mijn gevoel. Is toch wel al redelijk basis voor apparatuur in 2017/2018 ... ? 

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Ik weet niet.

Waarom wil je het gebruiken ?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik persoonlijk zou dit zelfs niet graag willen. Het is niet omdat ik de TV aanzet dat de digibox moet opspringen, het kan evengoed zijn dat we even op de WII gaan spelen of een DVD met een mooie film opzetten....

Ik ben dus liever zelf baas over wat mijn toestellen doen ....

Maar goed, ieder zijn goesting hé Man Tong

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Arne
Ervaren verkenner

Zo werkt dat ook helemaal niet.

1) je kan dit per toestel aan of uit schakelen. 

2) het is het toestel zelf die je tv aanzet of op de juiste post plaatst. Het is niet je tv die een toestel aanzet. Zou nogal onlogisch zijn

3) als je de televisie uitzet, zet deze ook alle aangesloten apparaten 'uit'. Niet omgekeerd! Dat zou niet logisch zijn. Stel dat je een spelconsole wil uitschakelen terwijl je tv aan het kijken bent, wil je niet dat je tv uitgaat.

 

Cec is iets dat al jaaaaren bestaat en bijna elk apparaat ondersteunt dit! 

PS4/switch/Chromecast/telenet decoder/verdtzrker enzovoort...

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Op de afstandsbediening van Orange staan gewoon 2 power knoppen langs elkaar.

Eén schakelt de decoder aan/uit, de andere de TV.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen