annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ondersteunt decoder CEC (universele afstandsbediening) ?

Topic gestart op: 19-12-18 10h02

Antwoorden: 10 antwoorden

zerodaydotio
Aspirant verkenner

Ondersteunt decoder CEC (universele afstandsbediening) ?

Vandaag is orange hier geïnstalleerd. Ik was voordien klant bij telenet en gebruikte voordien een universal remote van BOSE om al mijn apparaten te bedienen.

Nu lukt het mij niet om die decoder van Orange te koppelen, terwijl dat bij Telenet direct lukte.

Kan iemand mij bevestigen dat de Orange decoder wel degelijk CEC ondersteund ? Dat is toch een protocol die al vele jaren bestaat en waarvan ik wel verwacht dat de Orange decoder hier ook mee is uitgerust.

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Jerre
Gewaardeerde genezer

Dat was niet de bedoeling hoor.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

Dat was niet de bedoeling hoor.


De gekozen smiley op het einde van uw zin deed mij anders vermoeden ...

Daarom dat ik ook zei: "mijn mening".

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@zerodaydotio  Askey Siligence (SGS7233) staat niet in de lijst met ondersteunde merken en het is blijkbaar ook niet mogelijk om codes aan te leren.

De decoder kan wel bediend worden met een Logitech Harmony universele afstandsbediening.

@Totem  misschien kan Orange een rooksignaal naar Bose sturen ?

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Je kan wel via instellingen van de decoder die je vindt via het huisje op de afstandsbediening van uw decoder er voor zorgen dat je de tv kan aanzetten, geluid en veranderen van kanaal. Ik gebruik dit CEC protocol ook maar enkel voor chromecast dat ik dan kan bedienen met de afstandsbediening van de tv. Ik raad je deze link aan voor meer info :

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/decoder-handleiding

zerodaydotio
Aspirant verkenner

Maar dat is dan het omgekeerde van wat ik eigenlijk wil? Ik wil de orange afstandsbediening niet meer moeten gebruiken maar alles met mijn universale bose afstandsbediening doen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen