annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange App : verbinding enkel 3G/4G of thuisnetwerk?

Topic gestart op: 21-01-19 08h32

Antwoorden: 21 antwoorden

Peter_R
Aspirant verkenner

Orange App : verbinding enkel 3G/4G of thuisnetwerk?

Hallo,

Ik ben 'love' klant' en probeer een android apparaat te koppelen met mijn decoder.

Alles werkt prima, er wordt een code gegenereerd die ik invoer in de app en de koppeling is geslaagd.

Wanneer ik nu echter de app open en 'live' wil kijken vertelt de app mij dat dit alleen mogelijk is (via het thuis netwerk of 3G/4G in het buitenland' of iets van die strekking.

Ik zit echter gewoon thuis.

De decoder in kwestie is via kabel verbonden met de orange modem. De wifi op de orange modem staat uit. Wifi is via mijn eigen router die met kabel aan de orange modem hangt.

Het rare : in een vroegere versie werkte het wel.

Heeft iemand een oplossing ? De zoekfunctie helpt mij niet vooruit.

mvg,

Peter

 

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Peter_R  heb je de Orange TV app de gevraagde toelatingen gegeven ?

 

0 pluimen
Peter_R
Aspirant verkenner

Bij get installeren van de app zowel op android als op IOS werden geen permissies gevraagd.

0 pluimen
Peter_R
Aspirant verkenner

Het steeds bizarder.

Waar decoder nr1. met UTP rechtstreeks aan de Orange modem verbonden is, en op dezelfde modem een WiFi netwerk loopt waar het Android apparaat mee gekoppeld is werkt het niet en krijg ik de foutmelding 'enkel thuis of3 G/4G in Europa'

Decoder nr. 2 hangt draadloos aan 'mijn' router. Die router is met UTP verbonden aan de Orange modem.

Het IOS apparaat is ook draadloos met 'mijn' router verbonden. Beide apparaten zien dus NIET rechtsreeks het buiten IP van Orange.

Werkt vlekkeloos.

Ik ga straks proberen om ook decoder nr. 1 via wifi met mijn router te verbinden.

 

 

0 pluimen
cuypz
Ervaren verkenner

mijn DHCP uitleg zou jouw cases overigens ook perfect kunnen verklaren.  Tenminste, als de Orange app en de decoder zich niet baseren op het publieke ip dat je van Orange krijgt, maar wel heel basic of je decoder en je app op hetzelfde netwerk zitten (en elkaar dus kunnen "zien") . 

In jouw eerste geval is dat niet het geval, want je decoder steekt via UTP in op je Orange modem en krijgt dus een ip van de DHCP van de orange modem.  Je android toestel is verbonden met je eigen wifi router en krijgt van de DHCP van je eigen router een ip adres.  De twee toestellen kunnen mekaar dus niet zien en daardoor oordeelt de app waarschijnlijk dat je niet op je thuisnetwerk zit.

In je tweede case verbind je zowel je decoder als je ios toestel met je eigen router.  Beide toestellen krijgen dus hun IP adres van dezelfde DHCP server (je eigen router) en kunnen mekaar dus wél zien.  Bijgevolg merkt de app dat de decoder op hetzelfde netwerk zit en je technisch gezien dus wel thuis moét zijn.

Ik zet mijn geld voorlopig dus in op twee DHCP servers op je thuisnetwerk, en hoewel je het ook zal kunnen oplossen door je decoder 1 via wifi met je eigen router te verbinden is de technisch properste oplossing ervoor te zorgen dat er maar één DHCP server overblijft, hetzij die van de Orange modem ofwel die van je eigen router, maar niet de twee samen.

cuypz
Ervaren verkenner

Ik merk op dat je spreekt van twee Wifi netwerken/routers, die van Orange zelf en je eigen thuisrouter, en dat de betrokken toestellen met het ene of het andere netwerk verbonden zijn.  Helemaal zeker weet ik het niet, maar op het eerste zicht klinkt het alsof beide routers hun eigen DHCP op hebben staan en dus elk hun eigen netwerk aan het broadcasten zijn, met hun eigen range lokale ip-adressen en dus los van elkaar.

Een DHCP server krijgt alle aanvragen van alle toestellen binnen die met je netwerk willen connecteren (zowel draadloos als via kabel) en zorgt ervoor dat elk toestel een uniek adres krijgt.  In je thuiswerk heb je zo maar één server nodig, beschouw het als het centrale aanspreekpunt van je netwerk.  Alleen zit er zo'n server ingebouwd in élke router (vandaar het verschil tussen routers en access points, deze laatste hebben geen ingebouwde DHCP), en als je die DHCP dan niet zelf uitschakelt heb je meteen meer dan één server die onafhankelijk van de anderen adressen begint uitdelen op je netwerk, en dan krijg je meestal problemen.  Met een beetje pech delen ze ook nog ip-adressen in dezelfde range uit.  Ik kan me dan wel voorstellen dat bepaalde toestellen denken dat ze niet thuis zijn terwijl ze dat fysiek wel zijn.

Voor de goede werking van je thuisnetwerk en je eigen routers zou je zeker eens moeten nakijken of je slechts één DHCP server in je hele thuisnetwerk hebt zitten.  Bv. door op al je eigen routers (die via UTP verbonden zijn met de Orange modem dus) in te loggen en de DHCP uit te schakelen, zodat je in je volledige netwerk nog maar één DHCP server (in dat geval is dat dan de Orange modem/router) overhoudt die alle interne ip-adressen uitdeelt .   Als ik me niet vergis kan je de DHCP ook uitschakelen op de Orange router en één van je eigen routers dit werk laten doen, maar er is niet meteen een reden waarom je dat zou doen.  Nu, het maakt op zich niets uit, zolang er minimaal/maximaal 1 router in je thuisnetwerk overblijft die de IP-adressen uitdeelt.

In mijn eigen thuisnetwerk heb ik zo 2 eigen routers staan + de modem/router van Orange zelf en alles werkt feilloos doordat al mijn eigen routers zelf geen ip-adressen mogen uitdelen, maar alles doorgeven/laten registreren door de DHCP van de Orange modem.

Leden met de meeste pluimen