annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange tv werkt niet op ipad?

Topic gestart op: 05-03-19 09h14

Antwoorden: 36 antwoorden

Alexmagda
Ervaren verkenner

Orange tv werkt niet op ipad?

TV app werkt thuis perfect.Op vakantie-adres (in Belgie) werkt de gids maar live kijken lukt niet.Ik krijg altijd een fout melding dat ik moet aansluiten op thuisnetwerk of op 3/4G newerk.Nochtans heb ik verbinding via hotspot op mij smartphone met Arend abonnement.Hotspot werkt trouwens voor de rest perfect.

Labels (1)
0 pluimen
36 ANTWOORDEN 36
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801   het recht heb je door je toestel met de decoder te linken, volgens de info op de website kan je dan overal in België via Orange vast internet en overal in Europa via mobiel internet TV kijken via de Orange TV app.

Via de vaste Orange verbinding werkt het met 3 x NAT : client -> smartphone hotspot -> eigen router -> orange router).

Via een mobiele Orange internet verbinding en bij roaming werkt het alleen als het toestel met de Orange TV app rechtstreeks verbonden is.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

.. knip ...

Via de vaste Orange verbinding werkt het met 3 x NAT : client -> smartphone hotspot -> eigen router -> orange router).

... knip ...


@Jerre 

Hoe ga jij uw smartphone aan uw eigen router verbinden als uw thetering actief is? De WiFi van de smartphone wordt op dat moment immers als hotspot ingezet en kan dus niet gebruikt worden om de smartphone aan de eigen router te koppelen via WiFi ...

Ik weet niet met welke foon jij dat getest hebt, maar als je een op een Galaxy de tethering (dus mobiele hotspot) aanzet komt er netjes op het scherm dat uw WiFi uitgeschakeld wordt omdat de mobiele hotspot hem nodig heeft. Ik zie trouwens het nut er niet van in om van uw foon een hotspot te maken als er een router met WiFi beschikbaar is ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801   heb je Android 9 op je toestel ? Als je WiFi sharing inschakelt krijg je de melding niet, dan worden de 2 WiFi frequenties gebruikt.

Je kan dit gebruiken om een wifi hotspot verbinding waar je anders per toestel betaalt te delen, kan soms handig zijn.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

@Cdt24801   heb je Android 9 op je toestel ? Als je WiFi sharing inschakelt krijg je de melding niet, dan worden de 2 WiFi frequenties gebruikt.

Je kan dit gebruiken om een wifi hotspot verbinding waar je anders per toestel betaalt te delen, kan soms handig zijn.


@Jerre 

Nope, de 9 is in aantocht maar nog niet op bestemming .... Die optie was/is mij dus onbekend ...

Dat van die hotspot snap ik niet goed ... per toestel betalen ... of bedoel je dat je een publieke hotspot die betalend is op uw beurt wil delen met anderen zodat jullie allemaal samen slechts éénmaal een verbinding betalen? OK, maar dat is toch niet de situatie die je schetste .... Je gaat toch niet thuis een hotspot van uw foon maken als er een router met WiFi beschikbaar is, die dan nog eens op uw eigen Orange router aangesloten is ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801   meestal kan je maar met 1 of 2 toestellen gelijktijdig op een betalende hotspot inloggen.

Thuis is WiFi sharing uiteraard niet nodig.

Ik dacht dat de verbinding bij tethering via het mobiele netwerk ging, de nieuwe optie WiFi sharing had ik niet gezien.

Daardoor dacht ik dus dat Orange TV via tethering werkte.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen