annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tips and tricks : Ouderlijk toezicht via de oudercode

Topic gestart op: 20-11-18 09h18

Antwoorden: 2 antwoorden

CelineR
Voormalig sjamaan
Voormalig sjamaan

Tips and tricks : Ouderlijk toezicht via de oudercode

Dag allemaaaaaal Smiley Erg vrolijk

De tv-decoder van Orange biedt een aantal maatregelen waarmee je de toegang tot bepaalde zenders en opnames kan beperken. Je kan de toegang beperken met behulp van een viercijferige pincode en een niveau van ouderlijk toezicht (standaard 18 jaar) die werden ingesteld tijdens de installatie van de tv-decoder.

Kleine herinnering 🙂 je pincode staat vermeld op de ‘Love’-map die je hebt gekregen van de Orange-installateur.

De oudercode wordt gevraagd wanneer je wil kijken naar een programma, opname of zender waarvoor een leeftijdsbeperking geldt krachtens de Belgische mediaregulering. Dat wil zeggen dat het programma niet geschikt is voor een publiek jonger dan 10, 12, 16 of 18 jaar. Om te kunnen kijken naar een programma op een geblokkeerde zender, heb je altijd een geldige pincode nodig.

Bijvoorbeeld: wanneer je je niveau van ouderlijk toezicht hebt ingesteld op 12 jaar, moet je de pincode invoeren om te kunnen kijken naar programma's die niet aanbevolen zijn voor kinderen jonger dan 12 jaar. Het venster waar je de pincode moet invoeren, verschijnt altijd bovenaan op de huidige pagina. Je kan de gevraagde pincode in het vak invoeren met de toetsen van je afstandsbediening en bevestigen met OK.

Tip : In het veld ‘Pincode bewaren’ kan je een termijn instellen waarin je je pincode niet meer opnieuw hoeft in te voeren. Je kan die termijn vastleggen met de pijltjestoetsen rechts en links op je afstandsbediening.

Als je de code bent vergeten, bel dan naar de klantendienst om de oudercode te resetten : De operator van de klantendienst kan je oudercode resetten. Je decoder ontvangt dan de opdracht om de pincode in te stellen op 1234. Ga vervolgens naar het menu Home > Instellingen > Gebruiker om een nieuwe pincode in te stellen > Geef eerst ‘1234’ in en kies vervolgens je nieuwe pincode – herhaal deze om te bevestigen.

Tip : heb je meerdere decoders, wordt de oudercode gesynchroniseerd zodat je slechts één oudercode/pin code moet ingeven voor alle apparaten. Verander je de code op één decoder, worden alle andere decoders bijgewerkt.

Céline

giphy.gif

 

 

Labels (3)
2 ANTWOORDEN 2
David83
Aspirant verkenner

Ik heb die map niet ontvangen. Ook in de mailing vind ik daar niets over terug... kan iemand mij hieraan helpen?

alvast bedankt

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik heb die map niet ontvangen. Ook in de mailing vind ik daar niets over terug... kan iemand mij hieraan helpen?

alvast bedankt

Ugh @David83,

Normaal gezien heeft de technieker je pincode gegeven op het moment van je installatie.

Je standard pincode is je postcode. 

Wijze woorden vliegen door de hoofdtipi.

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen