annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer komt een 4K decoder?

Topic gestart op: 27-11-18 12h02

Antwoorden: 11 antwoorden

sija
Gewaardeerd verkenner

Wanneer komt een 4K decoder?

OPGELOST

De tv-decoder is compatibel met 4K-televisies, maar Orange zendt nog geen programma’s in 4K uit.

(Dit omdat de huidige decoder dit nog niet ondersteund)

Proximus heeft ondertussen zijn V6 decoder gelanceerd welke reeds in 4K kan uitzenden.

Telenet is ook aan het werken aan een nieuwe decoder maar voorlopig nog niet uitgebracht. (behalve in testfase)

Is Orange ook aan het werken om een 4K decoder uit te brengen of is er al iets geweten van een release datum?

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@sija ik denk dat we daar een tijdje op moeten wachten. @Chiquita heeft gelijk er is geen enkele tv zender die in 4K uitzend . Het enige waarom Proximus en Telenet het wel doen is omdat deze allebij Netflix ondersteunen in hun decoder. Netflix bied wel 4K films aan , heb zelf ook netflix en een 4K tv dus dat werkt perfect. De technologie is wel aanwezig om 4K tv programma's te maken maar denk dat het alleen maar bakken geld kost voor de omroepen en ook omdat de meerderheid geen 4K tv heeft ter ondersteuning.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Chiquita
Aspirant genezer

hey @patrick2
Zelf ben ik momenteel nog geen fan van 4K wegens NOG geen meerwaarde.

Maar waar ik wel fan van ben is het Dolby geluid. Dit bestaat nu al zo lang en toch blijven ze op 2.0 uitzenden. Ik snap dat niet, de inburgering van Soundbars of Homecinemas is er toch denk ik dan? of sla ik deze bal mis ?
 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Chiquita er zullen wel technieken zijn om dit steeds beter te maken . Ja de cijfers en zo weet ik natuurlijk niet maar ik zie ook inderdaad dat mensen steeds vaker een homecinema set hebben , ik heb dat ook ,  of enkel een soundbar voor het geluid . Heb al eens een test gedaan kan u ook gewoon doen via het internet om eens te luisteren naar 4D geluid en hoger is er ook. Koptelefoon op zetten en dan eens luisteren maar dat geeft een super geluid u hoort in elke hoek wel iets . En daar zou de tv weereld eens aan kunnen werken om zoiets te maken vooral voor films en dergelijke is dat wel een super effect.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner


@Chiquita  schreef:

@patrick2

Klopt maar de VRT biedt sommige content wel in 4K aan op hun online platform VRT NU vmaar niet via hun klassiek kanaal. Enigsinds toch raar te noemen ?

Hetzelfde met Dolby Digital. Alle films vanaf de jaren 2000 hebben toch een beter audiokwaliteit dan Stereo (PCM) ? Waarom degraderen ze dit ?
heeft dit alles met Bandbreedte ofzoiets te maken ? Mij een raadsel...

 


Misschien omdat er véél meer mensen hun tv constant hebben aanstaan dan mensen die constant zitten te streamen van hun platform ?

Geen idee of dat een reden kan zijn...

0 pluimen
sija
Gewaardeerd verkenner

oke bedankt voor jullie antwoord

0 pluimen
Chiquita
Aspirant genezer

Andere vraag,
Wat is het nut van een 4K decoder van Orange ?
Welke zender biedt er momenteel 4K aan ?
Orange biedt geen "tevetheek" of iet gelijkaardigs aan dus zie momenteel het nut niet 
(maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk)

Diezelfde vraag kan men ook stellen voor Dolby Digital (geen enkele vlaamse zender biedt dit aan)?

 

Leden met de meeste pluimen