Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-02-23 06h37
Antwoorden: 2 antwoorden
Het kan voorvallen dat er een probleem is in verband met het betalen van je factuur bijvoorbeeld je loon is niet overgemaakt of een geheel andere reden waardoor het moeilijk is of niet mogelijk is om de factuur te betalen. Vervolgens krijg je dan een herinnering die je dient te betalen en als gevolg daarvan komen er bij de tweede herinnering ook nog eens extra kosten bij. We spreken hier dan over de factuur die betaald zou moeten zijn voor de verval dag.
Als gevolg van de factuur niet te betalen zullen je diensten ook geblokkeerd worden , een lijnschorsing. Meestal begint het bij de gsm die als eerste geblokkeerd wordt , geen uitgaande oproepen en sms berichten. Dan na het niet betalen van de herinnering zullen de andere diensten ook volgen , tv en internet.
Om dit alles te kunnen voorkomen kan je daarom éénmalig bij Orange om een betalingsuitstel vragen.
Maar hoe gaat dit nu in zijn werk en wanneer dien je dan je factuur te betalen ?
Je kan dan bellen naar de 5000 , de klantendienst , je kiest in het optie menu optie 1 dan nog eens optie 1 en daarna optie 2. Daar kan je dan een betalingsuitstel aanvragen voor 8 dagen om in die periode je factuur te voldoen. Dit alles voorkomt dat er een lijnschorsing volgt wegens een onbetaalde factuur. Het zorgt er dus voor dat je je internet je tv of gsm nog kan blijven gebruiken. Het aanvragen van je betalingsuitstel dient wel te gebeuren vanaf de dag na de verval dag van de factuur.
Je factuur dient wel in die 8 dagen betaald te zijn anders heb je als nog een lijnschorsing , dan kan je dus geen gebruik maken van je diensten. Deze worden dan geblokkeerd tot het moment je de betaling doet en Orange je betaling heeft ontvangen. Na de ontvangst van de betaling zal Orange de diensten terug vrijgeven.
Het vragen van een betalingsuitstel is éénmalig dat wil zeggen éénmalig per facturatie maand , je zou dus eens per maand die aanvraag kunnen doen. Maar het zou niet de bedoeling moeten zijn iedereen zou gewoon de factuur op tijd moeten betalen , maar goed door omstandigheden kan het voorvallen. Daarom is dan ook dit hulpmiddel om eventueel te gebruiken.
Zie dit ook als een hulpmiddel wat je kan helpen om de lijnschorsing te voorkomen. Zie het niet als je verval dag van je factuur naar voren te verschuiven want daar is dit niet voor.