annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe een E-sim profiel activeren

Topic gestart op: 14-10-23 07h19

patrick2
Wijze
Wijze
8 0 763

Hoe een E-sim profiel activeren

patrick2_0-1697388933349.png

 

 

Vandaag de dag kennen we allemaal wel de E-sim of te wel de Embedded Sim , het ingebouwde simkaartje op je gsm toestel. Sommige hebben die al in gebruik en sommige ook weer niet en als je niet weet hoe dit werkt of je er nog niet van gehoord hebt kun je dit artikel eens na lezen over de voor en nadelen van de E-sim.

Maar hoe activeer je dan je E-sim ? In een paar stappen zal ik dat hier weergeven hoe je de E-sim kan activeren voor zowel de Iphone gebruiker als de Android gebruiker.

Belangrijkste begint bij de QR code de code die je nodig hebt om je E-sim profiel te kunnen activeren. Deze code is enkel te verkrijgen in een Orange shop en niet online. Als je éénmaal die code hebt kun je verder gaan in je toestel om je E-sim profiel te activeren. Hieronder staan de stappen uitgelegd hoe je het kan activeren.

Voor de Iphone :

* ga in je toestel naar instellingen en selecteer daar mobiel netwerk

* kies daar voeg abonnement toe maar in IOS 17 staat daar voeg E-sim toe. Let daar dus wel op.

* scan dan je verkregen QR code.

* nadat je de QR code hebt ingescand kies je 'voeg mobiel abonnement toe'

* daarna kan je een label kiezen , zie ook het eerdere artikel wat die labels inhouden. Het is geen verplichting maar wel handig want die label zorgt er voor dat je jou profiel een naam geeft.

* klik op 'ga door'

* wacht tot je bereik ziet van Orange en je E-sim activatie is voltooid.

 

Voor de Android toestellen:

* ga naar instellingen

* kies daar verbindingen

* kies simkaart beheer

* kies dan E-sim toevoegen

* scan de verkregen QR codeen klik op toevoegen

* kies dan OK om je 'nieuwe' abonnement te activeren en je E-sim is actief.

 

Bovenstaande stappen zijn om handmatig je E-sim te activeren via een QR code.

Je kan tegenwoordig ook je E-sim activeren via de My Orange app. Je kan daar inloggen en dan op die manier je E-sim activeren , dan moet je geen Orange shop in gaan voor een QR code te gaan halen. Moest je dit niet willen en of kunnen kun je dus altijd je QR code gaan afhalen in een Orange shop. Via de My Orange app doe je het volgende :

* open de My Orange app

* ga naar mijn producten beheren

* kies activeer E-sim op dit toestel en je kan dan vervolgens je E-sim ook op die manier actief maken.

 

Als je bovenstaande gedaan hebt is je E-sim actief !

Lees wel zeker even het artikel door in verband met de E-sim die ik eerder heb gemaakt. Er zijn vele voordelen aan de E-sim maar ook nadelen aan de E-sim.

Is het nog niet geheel duidelijk hoe je de activering doet of wil je liever screenshots erbij bekijk dan zeker dit artikel voor Android en voor Apple gebruikers kan je dit artikel voor Iphone gebruiken.

Niet zeker of je op jou toestel de E-sim kan activeren ? In dit overzicht staan de toestellen die de E-sim ondersteunen.

Via je Klantenzone op de website kan je tegenwoordig ook je E-sim actief maken.

* kies mijn producten

Scherm­afbeelding 2023-10-14 om 07.33.33.png

 * selecteer 'meer acties'

Scherm­afbeelding 2023-10-14 om 07.30.37.png

 * kies 'mijn simkaart vernieuwen

* daar kun je kiezen voor een E-sim

Scherm­afbeelding 2023-10-14 om 07.31.34.png

 * kies E-sim en overloop vervolgens de stappen die je moet doen.

 

 

 

Over de auteur
Ben iemand die graag de dingen probeert op te lossen als ook mensen te helpen. Heb bij Telenet en Proximus een lange tijd gewerkt dus dat speelt ook een belangrijke rol. Verder hou ik mij bezig met vooral de pc en internet als gsm's en ben ik graag op de hoogte van de nieuwe weetjes en dingen.