annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je nummer overdragen

Topic gestart op: 05-07-21 16h21

Antwoorden: 1 antwoord

RizlaineB
Community Manager
Community Manager
5 1 2,351

Je nummer overdragen

 

Hoi iedereen !

Ik heb gemerkt dat jullie vragen hebben over abonnementsoverdrachten. Het leek me leuk om dit even te verduidelijken, altijd handig 🙂

 

Wat is een verzoek tot overdracht van een abonnement?

Je doet een aanvraag voor abonnementsoverdracht wanneer je jouw abonnement wil overdragen aan een derde partij of een abonnement van een derde partij aan jouw contract wil toevoegen. Dit is dus een formulier dat je invult als je het abonnement wil wijzigen naar een andere naam 🙂

 

Als je een BTW-nummer wil toevoegen aan jouw facturen, dien je ook een aanvraag voor abonnementsoverdracht doen.

 

Vraag je jezelf af hoe je de aanvraag indient? Het is erg makkelijk !

Een overdrachtsverzoek kan worden gedaan in de winkel of online onder de tab “Hulp” - "Mijn producten en diensten beheren" - "Wijzigen, verhuizen of opzeggen" - "Hoe draag ik mijn abonnement over?".

 RizlaineB_0-1625494735686.png

De twee betrokken personen moeten het formulier invullen (overdrager en overnemer). De overdrager is de persoon die zijn abonnement wil overdragen en dus wil wijzigen naar een andere naam. De overnemer is degene die het abonnement op zijn/haar naam overneemt en contracthouder wordt.

 

De overdrager geeft op het formulier aan welk(e) product(en) hij/zij wil overdragen evenals het klantnummer* die aan deze diensten gekoppeld is (*vermeld in de linkerbovenhoek van uw facturen).

 

De overnemende partij vult het formulier in met vermelding van zijn/haar persoonsgegevens en noteert tevens zijn/haar klantnummer (indien reeds Orange-klant). Als de overnemer dus al een Orange-klant is, worden de diensten die hij/zij overneemt toegevoegd aan hetzelfde klantnummer die hij/zij al heeft 🙂

 RizlaineB_1-1625494790474.png

Het is belangrijk dat de overnemer ons een recto-verso kopie van zijn/haar identiteitskaart stuurt. Als de aanvraag online gebeurt, kan de overnemer deze rechtstreeks uploaden door het formulier in te vullen. De toegestane formaten zijn: .jpg .png .gif .pdf.

 

Hoe lang duurt de overdracht?

De aanvraag wordt binnen 10 werkdagen verwerkt.

 

Hoe weet ik of het verzoek is geaccepteerd?

Orange stuurt een SMS naar de overdrager om hem/haar te verwittigen dat het overdrachtsverzoek in behandeling is. Hiermee wordt voorkomen dat een wijziging plaatsvindt zonder toestemming van de opdrachtgever 🙂

 

Zodra het overdrachtsverzoek is verwerkt, ontvangt de overnemer een brief waarin wordt bevestigd dat het contract op zijn/haar naam is overgedragen.

 

Hier vindt je ook informatie over de facturering!

Voor de overdrager eindigt de facturatie vanaf de datum waarop de overdracht heeft plaatsgevonden.

 

Wat betekent dit precies?

Als de nieuwe facturatieperiode nog niet is gestart, wordt de volgende periode niet gefactureerd.

Als de nieuwe facturatieperiode al gestart is, wordt de volgende periode volledig gefactureerd.

Vervolgens wordt er een berekening gemaakt op basis van de datum waarop het contract is overgedragen en wordt een laatste negatieve factuur opgemaakt. Dit is een pro-rata berekening. Dit wil zeggen dat deze ‘negatieve factuur’ de periode die ‘te veel betaald’ is zal ‘terugbetalen’, zoals de periode die werd gefactureerd en waarin de overdracht heeft plaatsgevonden voor de overblijvende periode na de overdracht.

 

Voor de overnemer zal er een pro-rata berekening zijn. Dit betekent dat de facturering start vanaf de ’activeringsdatum‘ op het nieuwe klantnummer, tot einde van de facturatieperiode. Hieraan wordt de volgende facturatieperiode (een maand) toegevoegd.

 

De eerste factuur voor de overnemer zal iets hoger zijn omdat de facturatieperiode langer zal zijn dan een normale maand. Dit zal niet meer het geval zijn op toekomstige facturen J

 

Ook goed om te weten is dat de facturatieperiode voor de overnemer niet noodzakelijk dezelfde zal zijn als de facturatieperiode voor de overdrager (dit hangt af van de facturatiedatum)

 

De voorwaarden van het contract veranderen niet 🙂

Tot snel voor nieuwe tips 🙂

 

Rizlaine

 

1 Opmerking