Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-06-24 16h55
Wat moet ik doen als ik problemen heb met het mobiele/Flybox-netwerk?
Geen netwerk of zeer traag netwerk?
Iedereen denkt onmiddelijk dat het de schuld is van zijn provider?
Maar dat is niet noodzakelijk.
De ontvangst van gsm-signalen, zowel voor smartphones als voor Flybox,
hangt af van verschillende factoren.
Niet alleen in het zuiden van het land zijn er problemen:
je kunt ook een slecht signaal hebben in de stad, in een smalle straat of op een binnenplaats.
Ook het weer heeft invloed op het signaal: regen en intense kou hebben invloed op je gesprekken.
Niet alle mobiele telefoons zijn hetzelfde en sommige hebben een betere ontvangst dan andere.
En natuurlijk is je locatie ten opzichte van het basisstation een belangrijke factor.
Dus wat kun je doen om jezelf de beste kans op succes te geven?
Het goede nieuws is dat Orange 99,99% van het Belgische netwerk dekt (bron).
Als je wilt weten wat de dekking is op jouw adres, kijk dan Hier. Of Hier voor de nationale dekking (bron: BIPT).
Wat je mobiele telefoon betreft, is het een goed idee om een paar dingen te weten,
die je kunt vinden in de support orange.be.
Klik op de tab van Technische ondersteuning.
Kies dan voor: Ik heb geen mobiel internet op mijn smartphone?
Je kunt ook profiteren van de kwaliteit van het Orange-netwerk door over te schakelen op VoLTE. Hier.
En om een objectief idee te krijgen van de snelheid waar je bent, kun je applicaties zoals Speedtest gebruiken.
Ziezo... en als je nog vragen hebt, weet je dat het forum er is om je te helpen.
Josette