annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

5G modem

Topic gestart op: 12-09-23 13h09

Antwoorden: 1 antwoord

phil48
Leidende verkenner

5G modem

Ik gebruik naar grote tevredenheid in ons buitenverblijf al een tijdje een surf extra card, met name in mijn vroegere Huawei flybox. Dat is echter al een redelijk oud toestel (+ 6 jaar) en intussen heeft Orange ook 5G geïntroduceerd (heb ik op mijn smartphone).

Vandaar mijn vraag of iemand mij een 5G modem kan aanbevelen die ook met de surf extra card werkt en die de snelheid naar een iets hoger niveau kan tillen ?? Momenteel zit ik rond 30-35 qua snelheid.

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
lithion
Veteraan verkenner

Netgear mifi routers zijn wel best ok, maar voor 5G zijn die wel nog heeel duur (ook van andere merken). Afhankelijk van de locatie van je buitenverblijf kan die snelheid wel nog serieus tegenvallen. Enerzijds zal er al 5G dekking moeten zijn en dat is op veel plaatsen nog niet het geval. Anderzijds wordt voor 5G gebruik gemaakt van verschillende frequenties. Als je ontvangst beperkt is tot de laagste frequentie (700Mhz) omdat je afgelegen ligt van de zendmast dan ga je nooit supersnelheden halen. Algemeen kan je stellen, hoe hoger de beschikbare frequentie, hoe hoger de bandbreedte, maar hoe moeilijker die door muren gaat en hoe minder ver dat die draagt.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen