annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aankoop router als accesspoint

Topic gestart op: 09-03-25 11h38

Antwoorden: 6 antwoorden

Moedermol
Gewaardeerd verkenner

Aankoop router als accesspoint

OPGELOST

Hallo, 

Ik zou graag een Router met wifi 6E aankopen om die in te stellen als accesspoint. Deze zou beschikken over een 6ghz band waar niemand in mijn gebouw (appartementsgebouw) gebruik van maakt. 

Is de 6ghz band hier in België bij Orange al beschikbaar want beide 2,4 ghz en 5ghz band zijn druk bezet wat soms vervelend is qua storingen met als vermelding dat onder mij een interimbureau zit met een tp link mesh wifi. 

Op die manier kan ik met mijn laptop,tablet en desktop ongestoord werken. Al mijn andere toestellen heb ik verbonden via een gigabit switchboard met kabel. 

Alvast merci voor de info 😉👊👊👊

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Moedermol 

Zelf heb ik ook een router staan die wifi 6E heeft en ik kan daarmee werken. 

Het is niet dat je afhankelijk dient te zijn van je provider want je router ondersteund dit zelf dus kan je zelf daar gebruik van maken. 

Enkel dien je wel zeker te zijn dat je toestellen dit ondersteunen. Veel oudere toestellen kunnen deze niet ondersteunen dat heb ik ook. Maar mijn iPhone of mijn Samsung gsm die ondersteunen deze techniek wel. 

Het is dus niet provider afhankelijk maar toestel afhankelijk of jou toestellen dit aankunnen. Daar dien je eerst naar te kijken voor je zo een aankoop doet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Moedermol ,

De nieuwe Orange modem heeft toch Wifi 6? Dus je zou toch kunnen gebruik maken hiervan?
En eventueel de 2.4 en 5Ghz uitschakelen of een andere SSID geven zodat je zelf kunt kiezen met welke frequentie je verbinding maakt.

Of heb je sowieso een AP nodig omdat de modem niet centraal staat in het appartement en daardoor te weinig bereik heeft?

0 pluimen
Moedermol
Gewaardeerd verkenner

De nieuwe modem heeft wifi 6 maar de ax standaard en niet de be standaard die je toegang verstrekt tot de 6ghz band. 

Daar zou ik moederziel alleen zijn wat voor mij de oplossing is. 

Dat interim kantoor met zijn eigen wifi mesh netwerk en ook een 5g extern netwerk net onder mijn app zijn de echte stoorzenders. 

Enja een accesspoint centraal met 6ghz zou voor mij de oplossing zijn !!! 

Prettig weekend nog en toch thx voor te antwoorden. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt hier eens lezen Best Wi-Fi 6E Mesh: The Final Top Five | Dong Knows Tech

Verder als je tevreden bent met wifi 6 en als je alle units met de kabel kunt verbinden is kun je wat xd4 nemen Asus ZenWiFi AX Mini XD4 Review: A Complete AiMesh System | Dong Knows Tech  Heb er zo twee als access point geinstalleerd

Als je er koopt best on-line bestellen - kunt die terug sturen indien niet tevreden.  Ook verschillende sites vergelijken, oa CoolBlue, amazon.com.be, amazon.fr en amazon.nl

Success

Moedermol
Gewaardeerd verkenner

Thx 

Doe ik sowieso altijd 😉

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen