annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie SIM-kaart

Topic gestart op: 13-06-20 14h46

Antwoorden: 2 antwoorden

Beleco98
Aspirant verkenner

Activatie SIM-kaart

OPGELOST

Goedemiddag allen!

Waarschijnlijk ben ik niet de eerste (maar ook zeker niet de laatste) die wat vragen heeft over de activatie van zijn/haar nieuwe SIM-kaart. Ik heb hier alvast wat gezocht in bestaande topics, maar ik vond geen antwoord op mijn vragen. Daarom stel ik ze hieronder:

1) Ik heb mijn SIM-kaart al opgestuurd gekregen, maar het abonnement bij vorige provider loopt pas af eind deze maand. Kan ik tot dan wachten om deze nieuwe SIM-kaart te activeren?

2) Hoe lang duurt zo'n activatie? Kan ik na die activatie bijvoorbeeld al binnen het uur van Orange's diensten genieten?

Zonnige groeten, Beau

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Beleco98  welkom op de tribe. En ik ga je vragen zo goed als kan beantwoorden.

1 ) 'normaal ' gezien heb je een maand de tijd voor een activering van je simkaart. Maar als jij wacht met deze activering is het niet gezegd dat je vorige provider kosten in rekening brengt. Wat ik bedoel ik daarmee. ....jij wil activeren als je abonnement stopt. Dat kan maar het kan dan ook zomaar zijn dat je andere provider je als nog een rekening stuurt want vele doen een vooruit betaling van de factuur. Dus daar dien je rekening mee te houden. Ik zou gewoon activeren want wat je nu 'te veel' hebt betaald wordt toch op je rekening terug gestort. Maar het is je eigen keus dus ja het kan of je kan wachten je hebt een maand de tijd. 

 

2 ) Een activering van een simkaart neemt doorgaans 48 uur in beslag. De ene keer kan dat zelfs sneller gaan en de andere keer zelfs langer duren. Het ligt er maar net aan hoeveel activeringen er lopende zijn in zo een proces want als je ineens alles activeert is het systeem overbelast.Maar houd er rekening mee 48 uur of langer. Maar nogmaals dat kan ook in 5 minuten zijn maar het is geen garantie.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@Beleco98  welkom op de tribe. En ik ga je vragen zo goed als kan beantwoorden.

1 ) 'normaal ' gezien heb je een maand de tijd voor een activering van je simkaart. Maar als jij wacht met deze activering is het niet gezegd dat je vorige provider kosten in rekening brengt. Wat ik bedoel ik daarmee. ....jij wil activeren als je abonnement stopt. Dat kan maar het kan dan ook zomaar zijn dat je andere provider je als nog een rekening stuurt want vele doen een vooruit betaling van de factuur. Dus daar dien je rekening mee te houden. Ik zou gewoon activeren want wat je nu 'te veel' hebt betaald wordt toch op je rekening terug gestort. Maar het is je eigen keus dus ja het kan of je kan wachten je hebt een maand de tijd. 

 

2 ) Een activering van een simkaart neemt doorgaans 48 uur in beslag. De ene keer kan dat zelfs sneller gaan en de andere keer zelfs langer duren. Het ligt er maar net aan hoeveel activeringen er lopende zijn in zo een proces want als je ineens alles activeert is het systeem overbelast.Maar houd er rekening mee 48 uur of langer. Maar nogmaals dat kan ook in 5 minuten zijn maar het is geen garantie.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Beleco98
Aspirant verkenner

Bedankt @patrick2, ik activeer hem dan volgende week ten laatste!

Leden met de meeste pluimen