annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Analoge coax

Topic gestart op: 18-08-22 14h11

Antwoorden: 8 antwoorden

Vic2
Gewaardeerd verkenner

Analoge coax

In de jaren 50 tot 70 hadden mensen analoge tv, een soort kabel met tv signaal, coax kabel

die kwam van de straat en liep rechtstreeks naar de televisiemachine

vanaf de jaren 60 begonnen mensen meer als 1 tv te kopen, maar betaalden maar 1 aansluiting

de coax werd gesplitst

fantastish, 2 tvs

Vanaf de jaren 70 begon men hier dus rekening mee te houden bij de bouw

de coax kwam binnen in de kelder, en werd van daaruit in stervorm naar diverse kamers verspreid

intussen is dat voorbij

analoge kabel bestaat mogelijk nog in enkele afgelegen regio’s in Rusland

maar in België niet meer

waarom vertel ik dit nu, wel

omdat nu, in 2022, nog steeds geen enkele technieker van de telecom dit weet

dat kan toch niet

als je dus vandaag bij orange internet neemt dan zetten ze de modem en de wifi-zender in de kelder . ??????!?!!!!!!!!????!!??!

en dan zetten ze een nieuwe versterker om de coax terug te versterken zodat alle oerkabels nog gebruikt kunnen worden

nu kun je denken, das toch niet zo erg

maar WiFi in de kelder is hopeloos 

en de tv moet dan ook via wifi

ipv gewoon al die oerkabels los ge Snokken en 1 coax rechtstreeks tot de tv te laten lopen en daar de internetkastjes allemaal achter de tv te zetten

kan iemand eens iemand bij oranje vragen om hun cursus uit 1950 weg te smijten en te vervangen door een recentere 

Labels (1)
8 ANTWOORDEN 8
Vic2
Gewaardeerd verkenner

Omdat ik het altijd moet oplossen

en ik veralgemeen niet, het gebeurt gewoon keer op keer op keer 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Vic2 

Dan ga je het nog veel mogen oplossen want zoals ik het net heb uitgelegd blijft het gewoon. Dat gaat dus niet veranderen en hier in discussie blijven gaat het ook niet verhelpen want dit is een forum van en voor klanten. Geen enkele technieker of eender welke medewerker zal hier mee lezen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Vic2 

Ik kan je er een kort antwoord op geven waarom dit zo is. 

De technieker is verplicht de aansluiting te doen daar waar de dropkabel binnenkomt. De dropkabel komt daar binnen waar de eigenaar van de woning die ooit heeft binnen laten komen , dus de klant kiest daar waar zijn dropkabel binnen komt en niet de provider. Meestal werd dit soort dingen in de kelder gedaan is kortste aan de straat kant , om precies te zijn het kortste aan de TAP of paddestoel. 

De techniekers mogen niet op eigen initiatief de installatie aanpassen dus de technieker moet het daar aansluiten. Moest een klant anders willen kan de klant perfect de installatie veranderen , lees de kabel verleggen. Een technieker kan dit niet zo maar want die mag en kan niet boren of andere dingen doen waardoor er schade kan op treden. 

Een andere dropkabel leggen en die ergens anders laten binnen komen is ook een optie enkel is dit voor een klant om te voorzien. 

Heb zelf voor een provider gewerkt dus die regels ken ik maar al te goed van buiten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Vic2
Gewaardeerd verkenner

Wat boren

wie boren

waarom boren

hoezo boren

ah ja, ze boren om die nieuwe analoge splitter op te hangen

ik zeg altijd tegen die bejaarde mensen, zeg dat we kabel aan de tv binnen komt, en ik verleng hem al tot daar

maar dan zijn die techniekers zo beangstigend voor de oude mensen dat ze dreigen met uitsluiting van het internet of zo, een verbod om naar de hemel te gaan, moest de kabel toch al eerder ergens bloot liggen in huis

en lap, daar heb je het, 1 niet werkende installatie die deze bejaarde mensen dan door iemand anders moeten laten opnieuw doen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen