annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen en sms'en in het buitenland

Topic gestart op: 22-11-21 17h21

Antwoorden: 19 antwoorden

Angèl
Gewaardeerd verkenner

Bellen en sms'en in het buitenland

Hallo! Ik bevind me in Duitsland, en kan geen smsjes sturen of ontvangen, noch telefoontjes plegen of ontvangen. Naast de icoontjes rechtsboven op mijn scherm waar de batterij en internet-ontvangst staan, staat sinds ik in Duitsland ben ook een icoontje "R" in een cirkeltje. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Het ligt allicht aan een of andere instelling op mijn Xiaomi, maar ik heb die zelf nog niet teruggevonden.)

Alvast dank! 

Labels (1)
0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
JanVC
Ervaren verkenner

Weet niet of je probleem is opgelost, maar heb je al eens proberen manueel de netwerkoperator te selecteren i.p.v dat dit automatisch gebeurd.

Is maar een idee, heb dit zelf ook al eens voorgehad en heeft toen geholpen.

Ook toestel eens volledig terug opstarten misschien.

Groetjes,

 

Jan

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Angèl 

Moest je er nog behoefte aan hebben, de chat functie is weer operationeel. Men had die afgesloten wegens "te druk" ..🤔

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Die "R" staat voor Roaming, en dat is OK, dat moet zo zijn. Voor alle zekerheid kun je eens de settings gaan neuzen bij "verbindingen" en daar zoeken naar een setting "roaming". Die moet dus zeker aanstaan; zoniet kan je enkel uw foon gebruiken wanneer je verbonden bent met een Belgische provider.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Angèl
Gewaardeerd verkenner

Dankjewel voor de info! Roaming staat aan, dus ik kan blijkbaar simpelweg m'n telefoon niet gebruiken in het buitenland?? Ligt dat aan het toestel of aan mijn simkaart..? En is daar een oplossing voor? 

Ik krijg wel de foutmelding "Orange B, fout 10" wanneer ik probeer te sms'en, misschien helpt dat om de oorzaak te vinden..? Merci alvast! 🙂

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Dat geeft alleszins aan dat er iets niet juist staat in uw configuratie.

Je zou het type van uw foon eens kunnen opzoeken en de juiste configuratie downloaden:

Kijk eens op deze link.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen