annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen en sms'en in het buitenland

Topic gestart op: 22-11-21 17h21

Antwoorden: 19 antwoorden

Angèl
Gewaardeerd verkenner

Bellen en sms'en in het buitenland

Hallo! Ik bevind me in Duitsland, en kan geen smsjes sturen of ontvangen, noch telefoontjes plegen of ontvangen. Naast de icoontjes rechtsboven op mijn scherm waar de batterij en internet-ontvangst staan, staat sinds ik in Duitsland ben ook een icoontje "R" in een cirkeltje. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Het ligt allicht aan een of andere instelling op mijn Xiaomi, maar ik heb die zelf nog niet teruggevonden.)

Alvast dank! 

Labels (1)
0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik ben zelf nog eens gaan kijken en sommige dingen kun je automatisch regelen, maar andere moeten handmatig gebeuren.

Nu, moeilijk is dat niet. Er staat telkens een stap voor stap handleiding met telkens een afbeelding van uw foon van welk scherm en welke knop ze bedoelen. En welke waarde er eventueel moet ingegeven worden.

Het enige probleem dat je zou kunnen hebben is dat jou foon niet in de lijst staat .. Maar dat zou toch al straf zijn, want de lijst met beschikbare handleidingen is zeer groot.

Welke foon heb je exact als ik vragen mag?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Angèl
Gewaardeerd verkenner

Ik waardeer je input enorm, maar ik heb geen benul naar wat voor configuratie ik op zoek moet. Ik ben een echte kluns op technisch vlak, en heb tot huilens toe alle info op de Orange-site nagelezen, en ook de handleiding van mijn toestel, maar heb dus geen flauw idee wat ik zou moeten vinden om aan te passen. Echt ongelooflijk vervelend dit, want ik ben hier voor een verhuis, en kan dus niemand bereiken die ik nodig heb.. 😞

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Angèl 

Als je klikt op die link die ik gegeven heb kom je terecht op een pagina van Orange. Daar geef je dan het type van uw toestel in zo kom je terecht op een pagina met alle correcte settings voor uw foon. Als ik me niet vergis kunt ge die zelfs downloaden en installeren zodat je dat zelf niet meer manueel moet doen, maar daar ben ik niet meer zeker van.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Angèl
Gewaardeerd verkenner

Met het risico als een echte idioot over te komen, maar ik heb dus geklikt op de link die je me gaf, en mijn toestel Xiaomi Mi 11 5G ingegeven. Ik kom dan terecht bij een hele lijst instructies en handleidingen, die ik volledig overlopen heb, maar ik vind niets waarmee het probleem opgelost is, noch iets om te downloaden. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Angèl 

Heb je dit ook al eens nagekeken?

mi115g-2.JPG

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen