annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bellen en sms'en in het buitenland

Topic gestart op: 22-11-21 17h21

Antwoorden: 19 antwoorden

Angèl
Gewaardeerd verkenner

Bellen en sms'en in het buitenland

Hallo! Ik bevind me in Duitsland, en kan geen smsjes sturen of ontvangen, noch telefoontjes plegen of ontvangen. Naast de icoontjes rechtsboven op mijn scherm waar de batterij en internet-ontvangst staan, staat sinds ik in Duitsland ben ook een icoontje "R" in een cirkeltje. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Het ligt allicht aan een of andere instelling op mijn Xiaomi, maar ik heb die zelf nog niet teruggevonden.)

Alvast dank! 

Labels (1)
0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
Angèl
Gewaardeerd verkenner

Wel, ik was zondag en maandag heel even terug in het land. Zondag dus maar naar de klantendienst gebeld. Daar zeiden ze - na uiteraard de voor de hand liggende dingen zoals roaming en netwerkoperator selecteren en heropstarten etc te vragen die ik uiteraard al gedaan had - doodleuk dat ik in het buitenland moest zijn en hen van daaruit bellen om het probleem te kunnen oplossen. Het zou zogezegd om de zendmasten gaan, volgens de persoon aan de lijn. Ik vond dat triestig hilarisch - alleen op de baan, zonder enige telefonie-mogelijkheden van zodra ik de grens over ging én ook overal - dat de oplossing die voorgesteld werd "bel ons eens vanuit het buitenland en we checken je ontvangst" was.

Maandag dan maar naar de Orange Shop, daar zagen de mensen binnen de tien seconden dat het lag aan een blokkering van internationale telefonie, die blijkbaar om wie weet welke reden bij de start van m'n nieuwe abonnement geactiveerd was. Helaas konden de vriendelijke mensen in de shop door een intern probleem met het systeem dit niet met een simpele aanpassing oplossen en dienden zij zelf ook nog eens naar de klantendienst te bellen om daarvoor een dossiertje aan te maken, zodat het binnen de twee werkdagen zou verholpen worden. Het meest frustrerende is, dat dat iets is wat de persoon zondag aan de lijn van de klantendienst òòk had kunnen zien en fiksen. Maar nee, er werd me lekker arrogant gezegd dat ik maar één of andere manier moest zoeken om hen vanuit het buitenland te bellen..

Intussen ben ik weer in België, en heb ik dus niet de tijd gehad om te zien of het probleem effectief opgelost is, dat zal dus voor ooit eens zijn, in gezondere tijden, wanneer reizen weer een goed idee wordt. Ik ben weer een frustratie over de klantendienst en een dankbaarheid voor de mensen van de Orange Shop rijker. Einde ventilatie. 🙂

Soit, hoe dan ook nogmaals heel erg merci @Cdt24801, voor je vele tips en input!!

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Angèl 

OK, blij dat het uiteindelijk toch (waarschijnlijk) in orde is. Bijzondere is dat de oorzaak ontdekt werd.

En inderdaad, die helpdeskmedewerkers, dat is een beetje lotto spelen. Maar troost u, dat is bij zowat elke provider het geval. Veelal zitten die personen trouwens niet eens in België ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


JanVC
Ervaren verkenner

Jammer dat je dit zo moet ervaren en net daar dienen klantendiensten toch voor om geholpen te worden. Maar al te vaak zitten daar geen echte technici en denken dus ook niet verder mee, maar moeten het doen met standaard vragen die ze ingepompt zijn.

Gelukkig zijn er wel anderen die het goed menen en mee naar een oplossing zoeken en de juiste persoon daar voor contacteren, maar dat neemt tijd en time is money.

Hopelijk is het nu opgelost voor jou.

Ik stel me nu wel de vraag of je dit via jouw eigen account ook niet had kunnen uitschakelen (of inschakelen)

FIjne dag nog, Jan

Angèl
Gewaardeerd verkenner

Dat is nagekeken in de Orange Shop en kon ik niet zelf doen in m'n My Orange of account. Je moet het weten ook natuurlijk, dat dat kan, een blokkering op je internationale telefonie zonder dat je daar zelf van op de hoogte bent..😉

Toch bedankt voor je input @JanVC ! Groetjes!

Leden met de meeste pluimen