Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-06-22 09h43
Antwoorden: 7 antwoorden
Dag allen
Gisteren is de Orange installateur langs geweest bij mij voor internet en tv in een nieuwbouwhuis.
Alles is aangesloten, wifi werkt, de tv ontvangt ook wifi dus dat is goed. Echter geven mijn coax-kabels geen signaal. Als ik zenders zoek geeft dit geen resultaat.
Er liggen internet- en coaxkabels voor zo goed als iedere ruimte in het huis dus in totaal 7 kabels van elk. Kabels overbruggen ook wel een redelijk grote afstand (10-15meter).
De voeding van de straat gaat dus naar de netwerkverdeler. Op de netwerkverdeler heb ik uiteindelijk 4 coaxkabels aangesloten. De netwerkverdeler staat op zijn beurt in verbinding met de modem.
Het opvallende is dat het in geen enkele ruimte werkt.
Zie ik iets over het hoofd zoals een versterker? Of waar kan dit aan liggen?
In principe ga ik in het begin slechts in 1 ruimte tv gebruiken dus een oplossing voor slechts 1 bruikbare coax is voldoende.
Alvast dank.
Als er internet is dan wil dit zeggen dat er effectief signaal binnenkomt.
Nu is het natuurlijk zoeken welke kabel de juiste kabel is om het TV signaal naar de living/decoder te transporteren. Opgelet: als je wil testen op welke kabel er signaal zit, doe dit dan via de decoder en niet via de TV. De analoge signalen zijn van het net gehaald waardoor je TV sowieso geen signaal zal vinden, tenzij je de correcte instellingen gebruikt om de digitale signalen te decoderen. Dus coax kabel in de TV box om te testen en zo zenders zoeken.
Heb je al eens het aansluitpunt bij uw decoder/tv open gedaan om na te gaan of de kabel in de muur effectief is aangesloten? Het zou de eerste keer niet zijn dat de elektricien de kabel niet aansluit op het aftakpunt (in nieuwbouw woningen)...
Als ik kabels moet uitzoeken doe ik dit persoonlijk om deze manier:
Alle kabels loskoppelen van de toestellen, een AA batterij aansluiten op het aftakpunt in de ruimte waar ik de kabel zich bevind die ik wil verbinden en dan in de technische ruimte met een multimeter de verschillende coaxkabels gaan meten. De kabel waar er 1.5V op staat is dan de kabel van dat bepaald aansluitpunt.
Maar ik zou sowieso 5000 contacteren want het is de bedoeling dat de boel effectief werkt wanneer de installateur vertrekt 🤔.
Welke TV decoder heb je, @Nielsve
Als je geen hebt zul je ook geen TV kunnen zien - vroegere signalen worden niet meer op de kabel gezet. Je hebt een decoder nodig
Oude TV decoder ( denk dat ze deze niet meer installeren) - Coax naar TV decoder, hdmi van decoder naar TV
De nieuwe tv decoder - gaat via internet. Internet naar decoder, hdmi van decoder naar TV
Dag Gregory
De nieuwe tv decorder van Orange.
De coax en utp die in de woonkamer uitkomen sluit ik beide op de decorder aan (staat voor het internet wel nog een mesh tussen) en van de decorder gaat er een hdmi naar de tv. (zo heeft de installateur het gisteren toch gedaan).
@Nielsve De installateur heeft die decoder toch getest bij de installatie ?
Dit is de handleiding van de vroegere decoder user_guide_tv_decoder_nl_web.pdf (orange.be) voor het geval dat je die hebt
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |