annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Coax geen signaal

Topic gestart op: 01-06-22 09h43

Antwoorden: 7 antwoorden

Nielsve
Gewaardeerd verkenner

Coax geen signaal

Dag allen

Gisteren is de Orange installateur langs geweest bij mij voor internet en tv in een nieuwbouwhuis.

Alles is aangesloten, wifi werkt, de tv ontvangt ook wifi dus dat is goed. Echter geven mijn coax-kabels geen signaal. Als ik zenders zoek geeft dit geen resultaat.

Er liggen internet- en coaxkabels voor zo goed als iedere ruimte in het huis dus in totaal 7 kabels van elk. Kabels overbruggen ook wel een redelijk grote afstand (10-15meter).

De voeding van de straat gaat dus naar de netwerkverdeler. Op de netwerkverdeler heb ik uiteindelijk 4 coaxkabels aangesloten. De netwerkverdeler staat op zijn beurt in verbinding met de modem. 

Het opvallende is dat het in geen enkele ruimte werkt.

Zie ik iets over het hoofd zoals een versterker? Of waar kan dit aan liggen?
In principe ga ik in het begin slechts in 1 ruimte tv gebruiken dus een oplossing voor slechts 1 bruikbare coax is voldoende.

Alvast dank.

IMG_20220601_082434620.jpg

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Nielsve
Gewaardeerd verkenner

Omdat de decorder geen zenders vond hebben we dat deel niet kunnen testen. We hebben iedere coax-kabel die ik heb liggen getest om uit te sluiten dat ik me qua ruimtes vergist heb.

De decorder heeft ook wifi dus ik kan bv. via de decorder op youtube.

Maar nadat we alle coax-kabels hebben getest is hij vertrokken met beetje de boodschap 'zoek het maar uit, normaal moet het werken'.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat je dan beter naar de 5000 belt om dat te melden @Nielsve 

 

0 pluimen
Nielsve
Gewaardeerd verkenner

Ok dank, zal ik doen.

Leden met de meeste pluimen