annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dure abonnementsprijzen bij abo+toestel

Topic gestart op: 17-12-19 16h21

Antwoorden: 19 antwoorden

aka_daisy
Gewaardeerd verkenner

Dure abonnementsprijzen bij abo+toestel

Hallo iedereen

Ik was op de website eens aan het bekijken of er een interessant GSM toestel tussen stond dat ik zou kunnen aankopen. Wat ik echter vind op de website zijn vreemde bedragen:

 

Ik heb momenteel een dolfijn abo van maandelijks 15 euro. Ik bekijk hetzelfde abonnement met bvb een Samsung Galaxy A20e. Het toestel kost normaal gezien 180 Euro (afgerond). Als ik dit zou nemen met een dolfijn abonnement moet ik maandelijks 25 Euro betalen ipv 15 Euro en dit 24 maanden lang. Als ik even reken dan komt dit neer op 240 Euro??? Plus de 9 Euro die je zo moet betalen... Ofwel is mijn hoofdrekenen niet meer up to date ofwel is dit niet correct. Tenzij ik dit verkeerd zie, kan iemand mij het dan even uitleggen aub?

 

Groetjes

Davy

Labels (1)
19 ANTWOORDEN 19
aka_daisy
Gewaardeerd verkenner

@patrick2, het gaat hier niet over die 9 Euro, het gaat erover dat het toestel maar 180 Euro kost maar dat ik wel minstens 24 maanden een abbo kost heb van 25 Euro ipv 15 Euro als ik Dolfijn neem.

Dat wil zeggen 24 maanden lang 10 Euro betalen om zogezegd die GSM af te betalen, maar dan kom ik uit op 240 Euro op het einde van de rit.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@aka_daisy  schreef:

@patrick2, het gaat hier niet over die 9 Euro, het gaat erover dat het toestel maar 180 Euro kost maar dat ik wel minstens 24 maanden een abbo kost heb van 25 Euro ipv 15 Euro als ik Dolfijn neem.

Dat wil zeggen 24 maanden lang 10 Euro betalen om zogezegd die GSM af te betalen, maar dan kom ik uit op 240 Euro op het einde van de rit.


Die berekening is correct. Daarom dat ik ook zei: goed uitkijken en nauwkeurig de berekening maken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Movieman
Aspirant genezer

@patrick2 elk voordeel heeft zijn nadeel en omgekeerd. Daarmee wil ik zeggen dat je indertijd wel koopjes kon doen op smartphones en gsm's maar je diende dan wel je 24 maand met abonnement effectief uit te doen. Werdt het abonnement opgezegd mocht je buiten de restwaarde van je toestel ook nog eens de resterende maanden abonnement bijbetalen. Sinds men die verplichting weg nam is het gedaan met de echte koopjes en koop je die zelf of  betaal je gewoon je toestel af met intrest wat normaal is. Tot daar de geschiedenisles 😉.

patrick2
Wijze
Wijze

@Movieman  dat klopt helemaal als een zwerende vinger 🙂 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Surfer
Ervaren genezer

Volgens wat wij hier zien, kost diene Samsung 148 euro en een abo van 20 euro (verbintenis 24 mndn) + 7.44 euro (zonder btw).

https://eshop.orange.be/nl/zelfstandigen/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-a20e-zwar...

Som: 120+7.44=127.44 + btw = kan 148 euro zijn.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen