Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-09-22 23h20
Antwoorden: 2 antwoorden
Hi,
De laatste tijd krijg ik enorm veel hinder door lag tijdens het Battles in de gbl van pokemon go. Zowel op wifi als mobiel internet. Zou dit aan mijn telefoon kunnen liggen? Het is een Samsung Galaxy A51, nu ongeveer 1.5 jaar oud. Herstarten helpt niet. De Orange klantendienst wist me te vertellen dat ze nieuwe antennes aan het installeren zijn en dat het daardoor kan zijn, dit is inmiddels al 2 maanden geleden.
De laatste week is het ook redelijk slecht weer, dit zou de slechte mobiele verbinding kunnen verklaren maar niet als ik via wifi speel, die verbinding toch standvastig moeten zijn?
Zou het een of andere instelling kunnen zijn? Ik ben trouwens de enige gebruiker van mijn wifi.
Kan aan je telefoon liggen, kan aan de servers van het spel liggen, kan vanalles zijn...
Een A51 is nu niet bepaald een snelheidsmonster maar voor Pokemon te spelen is dat nu ook niet nodig. Het kan natuurlijk zijn dat er te veel app's op de achtergrond zitten draaien waardoor je ram vol geraakt van je telefoon met lag als resultaat...
Ik zou eens proberen alle app's van je telefoon te gooien die je niet nodig hebt of gebruikt. Een programma zoals CCleaner draaien om eens een "kuising" te houden.
Antivirus app's kunnen ook voor vertraging zorgen tijdens gamen. Die kun je anders even op "pause" zetten als je er eentje op je gsm hebt staan.
Als je uwe "lag" wil weten, even een speedtestje doen: speedtest.net
Daar kun je uwe ping zien en download latency. Ping zit bij mij rond de 20 en download latency rond de 100.
Download 40.04 en ping 21 ms. Wel een serieus verschil in die download latency. Ik kijk even welke apps ik eraf kan gooien/stoppen. Anti virus heb ik sowieso niet lopen..
Gebruiker | Aantal |
---|---|
10 | |
3 | |
2 | |
2 | |
2 |