annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Esim in aantocht bij Orange !!! ZEKER LEZEN !

Topic gestart op: 28-12-19 02h21

Antwoorden: 29 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

Esim in aantocht bij Orange !!! ZEKER LEZEN !

Ben eens aan rond snuffelen op de website van Orange en waar is mijn oog op gevallen? 

Bekijk deze link eens :

https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-producten-en-diensten-beheren/mijn-nummer/hoe-een-esim-profiel-do...

https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-producten-en-diensten-beheren/mijn-nummer/welke-toestellen-onders...

Ik denk dat Orange een stapje voor  heeft voor alle Apple fans die wachten op Esim !!!!

ZEKER DE LINKS BEKIJKEN !!!

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (1)
29 ANTWOORDEN 29
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Wimdierick 

Wanneer ik die link volg en de tekst daar lees zou het inderdaad in voege moeten zijn en kan je het regelen in een Orange shop.

Vermist ik geen compatibel toestel heb kan ik het ook niet testen en spreek ik dus in de voorwaardelijke wijs.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
izzet3838
Veteraan verkenner

ergens heb je gelijk het is een lage drempel voor klanten om te switchen, maar aan de andere kant, is het dan ook een manier om snel nieuwe klanten te kunnen lokken.

 

Daarnaast heeft bij mijn weten de google pixel 4 ondersteuning voor e-sim, op een high end android zul je het idd minder snel nodig hebben omdat je momenteel nog vast zit aan die qr code enz dus snel van operator wisselen gaat nog niet, en de meeste telefoons ondersteunen dual sim.

 

Nu vraag ik mij wel af of deze e-sim met de ipad en apple watch gaat werken, in de UK kan je als ik me niet vergis zo het internet van je telefoon delen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@izzet3838  nu gaat dat ook he om en hotspot te maken van de iphone naar een tablet , zonder de esim te hebben. Van apple watch is er geen sprake nog niet voor ondersteuning dus dat is voorlopig niet aan de orde. Wel de ondersteunende ipads met 4G. Je kan met de Esi zelfs sneller wisselen van provider maar zou je dat willen als je ergens tevreden bent ? De esim is gewoon gemakkelijker omdat er een ingebouwde simkaart in de gsm zit dus je hebt geen kaartje meer nodig. Geen gedoe meer in de winkel geen gewissel meer dus wel veel voordelen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


izzet3838
Veteraan verkenner

Klopt natuurlijk maar ik bedoel dat dat in mijn ogen de echte voordelen zijn.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Er is natuurlijk wel een categorie van mensen voor wie een klassieke sim kaart een voordeel is: mensen die regelmatig naar landen buiten Europa reizen en daar een lokale sim kaart gebruiken.

Voor hen is het eenvoudig om één goede gsm aan te schaffen en daar dan telkens een andere sim in te plaatsen naargelang in welk land ze op dat moment zijn.

Stel dat ze een gsm zouden hebben met e-sim, dan zitten ze wel met de gebakken peren: dan zouden ze ofwel:

  • telkens met de operator /provider ter plekke contact moeten opnemen om de e-sim te wijzigen naar een locale versie.
  • per locatie een extra gsm moeten aanschaffen waarvan de e-sim ingesteld is en blijft.

Dan is de vraag natuurlijk: eens de e-sim ingeburgerd is, gaat de fysische sim dan compleet verdwijnen of gaan beide systemen naast elkaar blijven bestaan? Wie het weet moet dringend met de lotto spelen ... 😋

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen