annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gsm toestel opgehaald door vreemde persoon

Topic gestart op: 12-08-22 13h26

Antwoorden: 20 antwoorden

Stevensjohan71
Gewaardeerd verkenner

Gsm toestel opgehaald door vreemde persoon

Waar kan ik mijn aangifte van de politie naar toe sturen . 
emailadres ???

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Gregory
Wijze
Wijze

Normaal moet je toch je identiteitskaart tonen @Stevensjohan71 Of toch tenminste het bericht dat ze in je bus hebben achtergelaten

Op de factuur heb je het  IME nummer.  Daarmee kan je de telefoon laten blokkeren

Stevensjohan71
Gewaardeerd verkenner

Beste , persoon die deze heeft opgehaald beschikte blijkbaar over barcode bpost volgens afhaalpunt verantwoordelijke . Enkel naam werd gevraagd en handtekening . Geen paspoort . 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Stevensjohan71 

Hebben ze het afhaal bewijsje van de Bpost dan in de verkeerde brievenbus gestoken ? Maw je hebt er eentje online besteld voor thuis levering , je was niet thuis die dag en de Bpost steekt het afhaal bewijs in iemand zijn brievenbus. Die gaat vervolgens met jou bewijs naar een afhaal punt en haalt dit op ? 

Bij ons hier in de stad werkt dat zo niet , als je dat bewijs hebt wordt er altijd gevraagd achter een ID kaart om te weten of de persoon dit zelf is dus lijkt me erg vreemd dat ze het daar niet zouden vragen. En wij hebben al wel eens dingen besteld en op die manier moeten afhalen bij een afhaal punt.

Maar als het is gegaan zoals hierboven beschreven ja dan zou het wel eens kunnen zijn dat je het toestel kwijt bent. Orange is niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand anders je toestel zomaar even afhaalt want die hebben het opgestuurd. Dat de post jou bewijs in iemand anders zijn brievenbus steekt is natuurlijk niet Orange zijn fout. Of als er iemand is die misschien dat bewijs uit jou brievenbus haalt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Stevensjohan71
Gewaardeerd verkenner

Bpost is niet langsgeweest , geen barcode in brievenbus . Toestel is rechtstreeks naar afhaalpunt in krantenwinkel gestuurd . Persoon die het toestel heeft komen afhalen beschikte over barcode en mijn naam , dit is blijkbaar voldoende . Geen id check gebeurd . Persoon heeft gehandtekend , natuurlijk niet mijn handtekening . Werd ook niet gecontroleerd . 

0 pluimen
SVB
Veteraan verkenner

In principe is Orange verantwoordelijk totdat het toestel bij jou is. Aangezien het nooit is aangekomen, dient Orange dit te regelen en de kosten te verhalen op Bpost aangezien zij niet kunnen bewijzen dat jij het hebt afgehaald. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen