annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Installatie mesh WiFi systeem.

Topic gestart op: 03-10-23 18h44

Antwoorden: 5 antwoorden

lvdl
Aspirant verkenner

Installatie mesh WiFi systeem.

OPGELOST

Hallo,

Wens een home mesh WiFi systeem te installeren : TP-Link Deco E4 (3 units).

Dit in samenwerking met mijn internet Siligence modem van Orange.

Wie kan mij vertellen hoe dit juist moet verlopen ?

 

Met dank bij voorbaat voor uw reactie.
Vriendelijke groten.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @lvdl ,

Je sluit 1 module van je Deco's aan met een internetkabel op de modem en daarna zullen de overige 2 units connectie maken (draadloos) met de eerste unit. 
Als je gebruik maakt van een eigen mesh systeem, dan raad ik aan om de wifi van de Orange modem uit te zetten. Het heeft geen nut dat je toestellen met de Orange wifi gaan verbinden als je een mesh systeem hebt geplaatst, beetje zonde van je geld natuurlijk.
Je wifi configureren van de Orange modem kun je door te surfen naar http://192.168.0.1 en in te loggen met de gegevens die op de sticker staan van je modem. 
Je zet best de wifi van de modem pas uit eens je Deco's  geïnstalleerd zijn en werken 😂.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @lvdl ,

Je sluit 1 module van je Deco's aan met een internetkabel op de modem en daarna zullen de overige 2 units connectie maken (draadloos) met de eerste unit. 
Als je gebruik maakt van een eigen mesh systeem, dan raad ik aan om de wifi van de Orange modem uit te zetten. Het heeft geen nut dat je toestellen met de Orange wifi gaan verbinden als je een mesh systeem hebt geplaatst, beetje zonde van je geld natuurlijk.
Je wifi configureren van de Orange modem kun je door te surfen naar http://192.168.0.1 en in te loggen met de gegevens die op de sticker staan van je modem. 
Je zet best de wifi van de modem pas uit eens je Deco's  geïnstalleerd zijn en werken 😂.

lvdl
Aspirant verkenner

Hallo,

Nog een bijkomend vraagje :

boven, in mijn bureau, heb ik een desktop PC verbonden met het Ethernet. Mag ik een Deco unit plaatsen tussen de Ethernet port en de PC, dus Ethernet port in de muur naar Ethernet port Deco en van Ethernet port Deco naar Ethernet port PC ?

Graag uw advies.
Dank bij voorbaat.
Mvg.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

ja, @lvdl no problem.  Zo spaar je een switch uit

0 pluimen
lvdl
Aspirant verkenner

Bedankt, Pletse.

Ga dit eerstdaags uitproberen.

Mvg.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen