Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-05-23 15h05
Antwoorden: 11 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Mijn Wi-fi thuis heeft op regelmatige basis een error dat de beveiliging te zwak zou zijn. Normaal is het probleem van de baan als ik de router uit trek en even wacht maar deze keer niet.
WPA beveliizou niet genoeg zijn en moet gewijzigd worden. Ik probeerde via de admin login op de onderkant van mijn router het probleem te kunnen oplossen maar dat bleek niet zo te zijn.
Misschien lag het aan het feit dat ik de naam van mijn Wi-fi gewijzigd had dus heb ik de router terug naar de begin instellingen gebracht maar dit blijkt ook niet te werken. De stroom kabel uittrekken en 10 minuten wachten was ook geen succes.
Iemand van jullie ideetjes?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Er is een technieker langsgekomen om het probleem op te lossen.
Blijkbaar was er bij de installatie een fout gebeurd. Er was schade aan de kabel en er stond nog een soort rem buiten geïnstalleerd die al lang niet meer gebruikt wordt. Daardoor moest de router harder werken om signaal te geven en dat zwak signaal gaf een foutmelding op mijn laptop.
Sinds de rem weg is en kabel gefixt is, werkt het internet terug perfect.
Er is een technieker langsgekomen om het probleem op te lossen.
Blijkbaar was er bij de installatie een fout gebeurd. Er was schade aan de kabel en er stond nog een soort rem buiten geïnstalleerd die al lang niet meer gebruikt wordt. Daardoor moest de router harder werken om signaal te geven en dat zwak signaal gaf een foutmelding op mijn laptop.
Sinds de rem weg is en kabel gefixt is, werkt het internet terug perfect.
Bedankt voor jouw antwoord.
Het is mijn macbook die het signaal geeft (spreekt enkel over WPA. niet WPA2) maar, mijn telefoon kan ook geen verbinding maken met de wifi. Beide hebben geen enkel probleem op andere netwerken.
Ik zou ook graag gasten de mogelijkheid geven om mijn internet te gebruiken.
Het probleem kan volgens mij enkel bij Orange of de instellingen van mijn router zitten. Maar wel vreemd dat het niet weggaat als ik de router terug naar fabrieksinstelling breng..
En waarom activeer je WPA2 niet? Dat kan dus wel degelijk de oorzaak van uw probleem zijn. WPA is verouderd en nieuwere toestellen kunnen daar problemen mee hebben.
Tussen haakjes, WPA3 is ook al in gebruik ...
Zou ik super graag doen!
Weet jij hoe?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |