annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet zwakke beveiliging

Topic gestart op: 09-05-23 15h05

Antwoorden: 11 antwoorden

TelecomTjoolder
Gewaardeerd verkenner

Internet zwakke beveiliging

OPGELOST

Mijn Wi-fi thuis heeft op regelmatige basis een error dat de beveiliging te zwak zou zijn. Normaal is het probleem van de baan als ik de router uit trek en even wacht maar deze keer niet.

WPA beveliizou niet genoeg zijn en moet gewijzigd worden. Ik probeerde via de admin login op de onderkant van mijn router het probleem te kunnen oplossen maar dat bleek niet zo te zijn.

Misschien lag het aan het feit dat ik de naam van mijn Wi-fi gewijzigd had dus heb ik de router terug naar de begin instellingen gebracht maar dit blijkt ook niet te werken. De stroom kabel uittrekken en 10 minuten wachten was ook geen succes. 

Iemand van jullie ideetjes? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TelecomTjoolder
Gewaardeerd verkenner

Er is een technieker langsgekomen om het probleem op te lossen.

Blijkbaar was er bij de installatie een fout gebeurd. Er was schade aan de kabel en er stond nog een soort rem buiten geïnstalleerd die al lang niet meer gebruikt wordt. Daardoor moest de router harder werken om signaal te geven en dat zwak signaal gaf een foutmelding op mijn laptop. 

Sinds de rem weg is en kabel gefixt is, werkt het internet terug perfect.  

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Cdt24801
Wijze
Wijze

@TelecomTjoolder 

Dat activeer je in de settings van uw router. Bij de instellingen van uw WiFi.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Zie je dat op je telefoon, dat bericht ?

WPA2 is voldoende - wat je wel kan doen ( en wat ik doe) is in de router de MAC adressen zetten die op de wifi kunnen.  Ik mag het paswoord aan iemand geven - ze geraken er niet op/in

Het guest netwerk kun je enkel activeren indien nodig

Indien iphone kun je ook je private ip address aanzetten Why Does Wi-Fi Say “Privacy Warning”? (+ How to Fix It) - AppleToolBox

Het MAC address verandert per wifi waaraan je verbonden bent.  Als je MAC adressen vastzet in je router - zul je na een IOS upgrade die meestal moeten veranderen

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gregory 

Een MAC adres zit vast verankerd in een netwerkkaart van een toestel. Dat verandert dus nooit. Je kan wel een MAC adres spoofen, maar dan ben je dat opzettelijk aan het doen. Op een andere WIFi inloggen zal nooit uw MAC adres wijzigen.

Wat wel overal wijzigt is uw IP adres. Dat wordt toegewezen door de router waarmee je verbinding maakt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Gregory
Wijze
Wijze

Zo werkt een iPhone nu als je Private Address neemt, @Cdt24801 

Je krijgt een ander MAC address afhankelijk van het netwerk waarmee je verbindt

Ik had een aparte SSID voor de 2.4 en de 5 GHz - het MAC address van mijn iphone was anders

Heb dit uitgezet - 

Use private Wi-Fi addresses on iPhone, iPad, iPod touch, and Apple Watch - Apple Support

 

What is the Private Address feature? Private Address creates a virtual MAC address for each WiFi network an Apple device connects to. The virtual MAC address is then used to mask the device's actual MAC address from apps and other devices on the same WiFi network.

 

Use private Wi-Fi addresses on iPhone, iPad, iPod touch, and Apple Watch

About private Wi-Fi addresses

To communicate with a Wi-Fi network, a device must identify itself to the network using a unique network address called a Media Access Control (MAC) address. If the device always uses the same Wi-Fi MAC address across all networks, network operators and other network observers can more easily relate that address to the device's network activity and location over time. This allows a kind of user tracking or profiling, and it applies to all devices on all Wi-Fi networks.

Starting with iOS 14, iPadOS 14, and watchOS 7, your device improves privacy by using a different MAC address for each Wi-Fi network. This unique MAC address is your device's private Wi-Fi address, which it uses for that network only.

 

en ook New 'Private Address' iPhone feature could severely impact the Wi-Fi industry, expert says - Wi-Fi N...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gregory 

Ah, OK, dat systeem werkt met virtuele MAC adressen die het echte MAC adres maskeren. Goed, die technologie kende ik niet maar is dus wel compatibel met hetgeen ik aangaf 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen