annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetsignaal valt steeds weg - WIFI-verbinding blijft wel

Topic gestart op: 09-08-23 08h04

Antwoorden: 10 antwoorden

Pieterderijcke
Gewaardeerd verkenner

Internetsignaal valt steeds weg - WIFI-verbinding blijft wel

Sinds een tweetal weken hebben wij wat problemen met onze internetverbinding.

Hoewel we steeds verbonden blijven met het WIFI-signaal (dus alle streepjes vol), valt het internet zowat elke 10 minuten weg, dit gedurende 30 seconden. Daarna wordt de verbinding hersteld.

Na contactopname met Orange hebben we een speedtest gedaan en daaruit bleek alles normaal te zijn. Mijn inziens ook logisch, want wanneer het internet werkt, is alles ook gewoon normaal.
--> Ik heb dit aangegeven aan de Orange medewerker maar die zei dat we een WIFI booster dienden te huren en dat het probleem zou opgelost zijn.

We hebben altijd, 24/24, een volledig WIFI-signaal, enkel valt het internet zelf periodiek weg gedurende 30 seconden. Een WIFI booster zal daar toch niets aan doen. 

Ik zei dat ik op het ogenblik van de telefoon met hem op 20 centimeter afstand stond van de modem zelf en dat er ook geen internet was, dus dat een Booster hier ook geen oplossing zou voor zijn maar dat 'is normaal' zei hij.

Wat is er aan de hand en welke oplossing hebben we nodig? Kan er iets aan de modem zelf zijn? Het werkt al 1.5 jaar perfect en we hebben niets gewijzigd hier in huis.

--> Is op alle toestellen (dus van printer tot laptop tot gsm tot ...)

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
Pieterderijcke
Gewaardeerd verkenner

Dankje, het is effectief het signaal die nu en dan wegvalt. Zelfs met vaste bekabeling valt het uit (dus rechtstreeks UPT kabel van modem op laptop.

Nieuwe modem? Of kan het nog elders aan liggen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat het enige wat je kan doen is de klantenservice van Orange contacteren met je verhaal

Kan liggen (1) aan de modem (2) aan de toevoer van het signaal, (3) Coax kabel die naar de modem gaat

Good luck en hou ons op de hoogte, @Pieterderijcke 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Pieterderijcke  een goedemorgen,

heb je dat op alle toestellen of specifiek een toestel?

Ik heb het aan mijn laptop gehad, zat een registerfoutje in na een update.

Tag2023.jpg

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Pieterderijcke
Gewaardeerd verkenner

Hallo,

Heb mijn post alvast nog aangepast, is op alle toestellen (dus gsm's, laptops, printer, ...)

Leden met de meeste pluimen