Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-08-23 08h04
Antwoorden: 10 antwoorden
Sinds een tweetal weken hebben wij wat problemen met onze internetverbinding.
Hoewel we steeds verbonden blijven met het WIFI-signaal (dus alle streepjes vol), valt het internet zowat elke 10 minuten weg, dit gedurende 30 seconden. Daarna wordt de verbinding hersteld.
Na contactopname met Orange hebben we een speedtest gedaan en daaruit bleek alles normaal te zijn. Mijn inziens ook logisch, want wanneer het internet werkt, is alles ook gewoon normaal.
--> Ik heb dit aangegeven aan de Orange medewerker maar die zei dat we een WIFI booster dienden te huren en dat het probleem zou opgelost zijn.
We hebben altijd, 24/24, een volledig WIFI-signaal, enkel valt het internet zelf periodiek weg gedurende 30 seconden. Een WIFI booster zal daar toch niets aan doen.
Ik zei dat ik op het ogenblik van de telefoon met hem op 20 centimeter afstand stond van de modem zelf en dat er ook geen internet was, dus dat een Booster hier ook geen oplossing zou voor zijn maar dat 'is normaal' zei hij.
Wat is er aan de hand en welke oplossing hebben we nodig? Kan er iets aan de modem zelf zijn? Het werkt al 1.5 jaar perfect en we hebben niets gewijzigd hier in huis.
--> Is op alle toestellen (dus van printer tot laptop tot gsm tot ...)
Deze boven de DS en UP
De leds staan hier https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...
Dankje, het is effectief het signaal die nu en dan wegvalt. Zelfs met vaste bekabeling valt het uit (dus rechtstreeks UPT kabel van modem op laptop.
Nieuwe modem? Of kan het nog elders aan liggen.
Denk dat het enige wat je kan doen is de klantenservice van Orange contacteren met je verhaal
Kan liggen (1) aan de modem (2) aan de toevoer van het signaal, (3) Coax kabel die naar de modem gaat
Good luck en hou ons op de hoogte, @Pieterderijcke
@Pieterderijcke een goedemorgen,
heb je dat op alle toestellen of specifiek een toestel?
Ik heb het aan mijn laptop gehad, zat een registerfoutje in na een update.
Hallo,
Heb mijn post alvast nog aangepast, is op alle toestellen (dus gsm's, laptops, printer, ...)