annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Iphone xr samen met abonnement

Topic gestart op: 11-01-21 19h56

Antwoorden: 3 antwoorden

Gitte
Aspirant verkenner

Iphone xr samen met abonnement

Ik heb momenteel het abo go plus van orange. Maar ik zou graag de iphone xr aankopen in combinatie met een iphone xr.
kan iemand mij uitleggen wat dit veranderd qua mijn abonnement en de prijs van de smartphone en het abonnement?

Danku! 😉

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Lotus-3C
Veteraan verkenner

@Gitte 

Dag Gitte,

Je betaald nu 20€ per maand voor je Go Plus abbonement.

Indien je de iPhone XR los zou aankopen zonder abonnement (je behoud je huidige abbonement) dan betaal 589.95€. Je bent dan nog steeds klant en bent nooit afhankelijk van je provider omdat je gsm dan volledig door jou betaald is.

Indien je kiest voor de gsm in combinatie met een Go Plus abonnement dan betaal je een eenmalig bedrag voor je gsm wat natuurlijk veel lager is dan de 589.95€. MAAR omdat je je gsm tegen een lager bedrag aankoopt ben je VERPLICHT om ook een Smart Data abonnement bij te nemen boven op je bestaande 20€ van je Go Plus abonnement. Want dat moet je sowieso nemen.

Dit Smart Data abonnement dat er dan wordt bijgerekend in je winkelmand is ook afhankelijk van de keuze die je maakt en is 24 maanden van toepassing! Met het Smart data abonnement krijg je gewoon extra data bovenop de data van je Go abbo. Hoe duurder je je Smart Data abbo kiest, hoe meer data je krijgt en hoe goedkoper je eenmalig bedrag wordt voor je iPhone.

Voor dit type gsm kan je kiezen voor je verlichte smart data abonnement bovenop je Go abbo:

- Smart Data abbo van +5€/maand = eenmalig 429€ betalen voor je iPhone XR en krijgt hiervoor 500mb bovenop je 8Gb van je Go Plus abo. En hier zit je aan vast voor 24 maanden.

met andere woorden. Kies je voor dit kleinste smart data abbo dan betaal je: eenmalig 429€ en elke maand 25€ (20€ go Plus en 5€ smart data abonnement) gedurende 24 maanden = 24 X 25€ = 600€ aan abbonement kosten + 429€ eenmalig voor je gsm zelf is dus na 2 jaar gsm en abbonement heb je dus 600€ + 429€ = 1029€ uitgegeven.

Indien je je gsm zonder abbo zou kopen dan betaal je de volledige verkoopprijs van de gsm namelijk 589.95€ en maar zit je niet vast aan extra abbo’s zoals die Smart data en kies je je eigen abbo. In jouw geval dus de Go Plus voor 20€ en betaal je na 2 jaar 589,96€ + (20€ van je Go plus X 24 maanden) = 589,96€ + 480€ = 1.069,96

En zo kan je dit voor elke type van Smart data uitrekenen.

Ik heb dit nu gedaan voor eentje zonder abbo en eentje met Smart data wat je verplicht moet nemen bovenop je bestaande abbo van Go Plus als compensatie omdat je je gsm aan lagere prijs kan aankopen.

Andere smart data abbo zijn:

10€/maand voor 1Gb en dan kost je gsm eenmalig  299€. Kan je ook weer uitrekenen:

10€ Smart data/maand + 20€ Go plus/ maand = 30€ per maand aan abonnementen met in totaal 9Gb aan data (1Gb van je smart data + 8Gb van je Go Plus. Na 2 betaal je dus 30€ per maand X 24 maanden = 720€ aan abonementkosten + je aankoop van je gsm aan 299€ = 720€ + 299€ = 1.019€ in totaal na 24 maanden.

Overzicht van alle keuzes van smart data abbo je kan nemen vind je onder deze link:

https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm/apple-iphone-xr

Naar analogie van mijn berekeningen kan je dit voor elk smart data abbo uitrekenen. Hoe duurder je smart data, hoe goedkoper je aankoop van je gsm maar hoe duurder je maandelijkse kosten. Wat je dus zelf er aan wil geven.

Let er ook op dat je bij gsm met abbo je dus vast hangt aan dat smart data abbo bovenop je gewone abbo en dat je hiervoor intekende voor 24 maanden. 2 jaar dus. Natuurlijk kan je dan nog altijd veranderen van vb provider maar dan verbreek je je contract en moet je de restwaarde nog bijkomend betalen.

Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen? Indien iets niet duidelijk mag je altijd nog vragen stellen en mag ik tot slot nog vragen om onderstaande regel nog te lezen.

P.S indien je tevreden bent met je antwoord kan je altijd dit topic als opgelost markeren en als het kan mag je altijd een pluim geven 😉

Dit laatste die je door op het hartje te klikken.

 

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Lotus-3C 

Hetgeen je schreef is uiteraard helemaal correct. 

Ik persoonlijk vind het echter een "ingewikkelde" manier om het uit te leggen.

Ik leg het meestal zo uit:

  1. Je koopt een foon zonder promo prijs en betaalt gewoon de prijs. Punt.
  2. Je koopt een foon met een promo prijs uit het Smart Data gamma:
    1. Je kiest welke Smart Data optie je wenst te nemen
    2. De prijs van die optie (5 - 10 of 15 €) vermenigvuldig je met 24
    3. Bij dat resultaat tel je de overeenkomstige promo prijs van uw foon. 
    4. Nu ken je de totale kostprijs van uw foon met promo prijs
    5. De vier punten hierboven kun je herhalen voor de verschillende Smart Data versies indien je die ook wenst te vergelijken.
    6. Het bekomen resultaat vergelijk je dan met de gewone prijs zonder promo.
  3. Voor de duurdere foons is het eenvoudiger. Die werken niet met het Smart Data systeem en hebben één enkele promo prijs, gekoppeld aan een abo. Die vergelijk je dan met de volle prijs zonder abo wanneer je geen (ander) abo wenst.

Ik heb het steeds zo gedaan. Ik benadruk wel nogmaals dat de uiteenzetting van @Lotus-3C eveneens correct is,  Het is wel op een andere manier uitgelegd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gitte 

In het geval van de Iphone XR heb je slechts keuze uit vier opties: zonder promo de volle aankooppprijs betalen of wel één van de drie Smart Data opties.

Zonder promo doet het abo niet terzake, kies je voor één van de drie Smart Data opties ben je verplicht over te gaan naar één van de drie hoogste GO abo's. Dit enkel indien je nog geen GO abo hebt, dat blijft dan gewoon verder lopen, tenzij je hoger of lager wil (binnen die range van de drie duurste).

Onafhankelijk van het abo dat je kiest zal de totale prijs van de Iphone XR dus uitkomen op:

  1. De gewone volle prijs: € 590 (op 5 eurocent na)
  2. Met Smart Data 500 MB: € 429 + (24 x € 5) € 120 = € 549 
  3. Met Smart Data 1 GB: € 299 + (24 x € 10) € 240 = € 539
  4. Met Smart Data 2 GB: € 169 + (24 x € 15) € 360 = € 529  

Optie 2 tot 4 weliswaar gespreid over twee jaar, optie is meteen de volle som op tafel leggen. En natuurlijk in ieder geval, wat je ook kiest, vergeet niet de prijs van het gekozen abo er bij te tellen om de complete kost te kennen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen