annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kabelknipper: verkeerde informatie gekregen ivm Orange TV App?

Topic gestart op: 29-11-22 09h22

Antwoorden: 10 antwoorden

ThomasW
Gewaardeerd verkenner

Kabelknipper: verkeerde informatie gekregen ivm Orange TV App?

Goedemorgen iedereen,

verleden maand hebben wij besloten "kabelknipper" te worden. Wij zijn sinds 5 jaar LOVE trio.
We houden wel internet en de 2 zwaarste GSM abbo's

Vóór ik de decoder heb teruggestuurd, heb ik eerst naar Orange gebeld met de vraag of ik de tv app kan blijven gebruiken. Nu mag dit raar klinken want ondertussen weet ik beter omdat ik er sinds gisteren mee bezig ben, maar de operator zei mij: ja. 

Klopt ook, decoder is al weken weg en we kijken nog steeds via de app en streamen naar de tv. Meestal nieuws en duiding, Discovery. De rest is Netflix.
Maar, sinds gisteren een nieuwe smartphone in huis, alles probleemloos over gezet en de Orange tv app werkt niet meer. Ik moet een code genereren op een decoder die er niet meer is.

Nu heb ik 2 opties lijkt mij: ofwel terug een decoder aanschaffen, ofwel de oude smartphone houden maar die is nog wel wat waard en zou morgen kunnen weg zijn.

Orange tv Light bestaat ook weet ik sinds gisteren maar de enige reden dat ik die niet interessant vind, is omdat die geen Discovery heeft.

Mijn vraag: bestaan er alternatieve oplossingen? Smartphone is en was OnePlus Android. Ik heb al geprobeerd met APK extractor maar dan nog niet.
Ook: blijft de oude telefoon werken met Orange tv app of zal dat vroeg of laat ook stoppen en is die telefoon houden dan uiteindelijk maar een tijdelijke oplossing?

Ben niet tevreden dat de operator hier zo vlotjes over is gegaan. Het is niet enkel op dit onderwerp dat ik merk dat ze niet altijd goed op de hoogte zijn van hun eigen diensten.

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Janique
Ervaren verkenner

Één fijne avond aan iedereen. 

Wij zijn momenteel Orange home internet en denken er al een tijdje aan  om de decoder terug te bezorgen aan orange . Kabel knippen dus. Wij kijken namelijk zelden nog TV. Wij doen meer aan streaming zoals Prime en Disney. We hebben een Google Chromecast met Google tv 4k en daarop staat vtm go en vrt max waarop we tv kijken. En op deze apps kun je ook veel uitgesteld kijken zoals bijvoorbeeld familie en thuis. Er worden ook films gegeven. Kortom veel te veel om naar te kijken. Opnemen hoeft niet meer. Voor mobiel internet zitten wij bij een andere provider. Wij zouden dan een mooie besparing doen 49 euro ipv 65 momenteel als ik juist ben. Op jaarbasis is dat al de moeite.

Ik vraag me nu al moet je een kost betalen als je je home internet tv wilt wijzigen in home internet of gebeurt dit gratis? 

Groetjes Janique 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Janique 

Ik wil mijn abonnement(en) opzeggen? | Orange België

Voor de beëindiging van je mobiel abonnement, internet- en/of tv-diensten, of andere, neem contact op met onze klantendienst op het nummer 5000 of 02/745 95 00.

Je kriigt daarna een mail met verzendinstructies met onder andere een retourlabel om de decoder terug te sturen

Er is geen kost aan verbonden.  Wel kost niet terugsturen van de decoder 200 EUR

verzendinstructies vb retourinstructies_b2c.pdf (orange.be)

Na verzenden het bewijs hier uploaden Bewijs van teruggave van je internet- en tv-apparatuur | Orange België

Good luck

Janique
Ervaren verkenner

Hey Gregory. 

Eerst sorry voor mijn late antwoord. 

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik zou het niet beter kunnen. 

Zat nog wat te zoeken welke tv channels ik op mijn chromecast met Google tv kon installeren. Alle Belgische Nederlandstalige werken perfect. Wij hadden graag nog enkele Duitse maar als je niet in Duitsland woont werken die niet. Maar dat is nu opgelost met een VPN. Getest en werkt perfect. Nu heb ik alles wat ik wil en er is geen reden om nog langer de decoder te houden. Dat wordt een mooie besparing op jaarbasis. Had onlangs gelezen dat Orange ook terug zijn prijzen zal optrekken. 

Ik maak er snel werk van om mijn tv abonnement op te zeggen

Bij deze nogmaals dank. 

Fijne avond iedereen

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Janique 

TV is 19 * 12 = 228 EUR/jaar besparing

Heb ook gelezen dat de prijzen zullen omhoog gaan voor vast internet 150 Mbps (laagste snelheid)

  • Voor Love ( mobiel + vast internet)
    • Vast internet zonder boost zou van 40 naar 45 gaan. 
    • vast internet met boost : prijzen veranderen niet
  • Vast internet (zonder mobiel)
    • zonder boost: van 46 naar 49
    • met boost dalen ze
      • boost 400 Mbps: van 46 + 15 = 61 naar 59
      • boos giga : van 46 + 25 = 71 naar 69

Ik zie daarin 1 lijn.  De boost optie vermindert met 5 eur

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen