annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan een nummer niet bellen

Topic gestart op: 21-09-22 20h23

Antwoorden: 4 antwoorden

Tristanrobson
Gewaardeerd verkenner

Kan een nummer niet bellen

OPGELOST

Sinds kort kan ik 1 bepaald nummer niet meer bellen en sms'en. Dat nummer kan mij wel bellen en sms'en zonder probleem. Ik heb geen idee hoe dit zo plots is gebeurd. 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Mattie
Aspirant genezer

Staat je nummer dan niet toevallig geblokkeerd op het andere toestel (dus op het toestel naarwaar je probeert te bellen, niet je eigen toestel)?
Dat kan per ongeluk aangeklikt zijn.

Best eens even dit checken:

Bij een iphone kan je dit op het toestel van de ontvanger controleren door naar jou contact te gaan en helemaal vanonder staat normaal gezien "blokkeer dit contact", als er "deblokkeer" staat dan wil het zeggen dat je als geblokkeerd staat.
Bij een android is dat via de telefoon app, daar kiezen voor instellingen en dan geblokkeerde nummers.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Tristanrobson
Gewaardeerd verkenner

Dit is een Belgisch nummer. Als ik anoniem bel gaat het wel. Als ik gewoon bel ringt het niet eens maar krijg ik onmiddellijk een melding te horen.

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

Staat je nummer dan niet toevallig geblokkeerd op het andere toestel (dus op het toestel naarwaar je probeert te bellen, niet je eigen toestel)?
Dat kan per ongeluk aangeklikt zijn.

Best eens even dit checken:

Bij een iphone kan je dit op het toestel van de ontvanger controleren door naar jou contact te gaan en helemaal vanonder staat normaal gezien "blokkeer dit contact", als er "deblokkeer" staat dan wil het zeggen dat je als geblokkeerd staat.
Bij een android is dat via de telefoon app, daar kiezen voor instellingen en dan geblokkeerde nummers.

0 pluimen
Tristanrobson
Gewaardeerd verkenner

Het is opgelost.

Ik stond inderdaad geblokkeerd bij die persoon. Bedankt!

Mattie
Aspirant genezer

En is dit een Belgisch nummer of een buitenlands?
Indien een buitenlands, kan zijn dat dat een beperking is die ingesteld staat, kun je volgens mij aanpassen in de klantenzone of via de app.

Het is toevallig ook niet zo dat als het een Belgisch nummer is, dat jou nummer als geblokkeerd staat op het andere toestel? Bij een iphone kan je dit op het toestel van de ontvanger controleren door naar jou contact te gaan en helemaal vanonder staat normaal gezien "blokkeer dit contact", als er "deblokkeer" staat dan wil het zeggen dat je als geblokkeerd staat.
Bij een android is dat via de telefoon app, daar kiezen voor instellingen en dan geblokkeerde nummers.

Wat je ook kan proberen is #31# voor het nummer te zetten in je telefoon, en dan nog eens proberen, zo bel je anoniem naar het nummer, dan weet je ook of het geblokkeerd is of niet...

Wat ik ook wel al eens gehoord heb... maar waar dat aan kan liggen is mij ook een raadsel, je 4G uitzetten en zo nog eens proberen te bellen.  Zal ermee te maken hebben dat je dan belt via 4G en dit een probleem geeft naar enkele nummers, vooral als ze pas zijn overgeschakeld van provider... is dat het geval?

Krijg je een melding te horen of rare tonen te horen als je het nummer wilt bellen?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen